Renault Grand Scenic: Remschijven achter vervangen Grand Scenic 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Na het succes vol vervangen van de voor recmschijven van mijn Grand Scenic 2004 ben ik nu toe aan de achterschijven.
Na wat gezoek op www krijg ik de schijf los. Nu alleen nog de remblokken.
Het lukt niet om de remblokken van de schijf af te schuiven, ik krijg de afstand tussen de blokken niet groot genoeg.

Hoe krijg ik de blokken van de schijf? Heb zitten denken aan de handrem. Deze was niet aangetrokken, moet ik het hefboompje losmaken zodat de remcilinder meer terug kan. Ofwel wordt de remcilinder tegen gehouden door het handremmechanisme in de remklauw?

happyman

Geplaatst door happyman (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

martin goeman (0), 13 jaar geleden

Hallo Happyman,
Weet je zeker dat die niet op de handrem staat als je de motor uit doet trekt hij hem automatisch op de handrem!!!
Als hij achter omhoog staat kan je het wiel dan draaien?

happyman (0), 13 jaar geleden

Ja dat is zeker. Handrem er weer afgehaald en wiel is rond te draaien. Ook ik te zien dat de kabel van de handrem op zijn eindpunt van de rustpositie zit.

martin goeman (0), 13 jaar geleden

Bij mijn vorige scenic kon je de remklauw er zo afhalen,bij deze scenic moet je
idd de parkeerremkabel eerst los maken, noteer de ligging voor het inbouwen!
GR Martin

Bas_petiet (0) PRO, 13 jaar geleden

Handrem lossen, remklauw boutjes (2x) losdraaien (M8), en hierna de remklauw v.d remblokhouder tikken met een hamer, hierna de 2 bouten van de remblokhouder losdraaien, hierna dient de remzuiger terug gedrukt te worden met een speciaal gereedschap doormiddel van een rechtsom draaibeweging.

happyman (0), 13 jaar geleden

Bas_petiet, Tanks.

Helaas is het zonder het speciale gereedschap iets moeilijker.
Uiteindelijk de cilinder losgekoppeld en in de werkbank gezet, vervolgens met een waterpomptang de rechtsomdraaiende beweging gemaakt en met een moordenaar de cilinder pompend ingedrukt.
Nadeel is de olielekkage dus dat moest weer bijgevuld worden. En daarvoor moet weer de halve motorkap gesloopt worden ;).

Uiteindelijk is alles gelukt. Wel met enkele nachtelijke uurtjes......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.