Tijdens apk remverschil geconstateerd,
Eertse meting LA 1380 N RA630
2de La 510 Ra 680N (zelfde tijdstip => LA ookslechter tijdens meeting => apk afkeur
Alle schoon en gangbaar gemaakt
terug naar meetbank
LA 380 N RA 1180 N
Ik kon inderdaad LA met hand verdraaien (zwaar) echter bij handrem niet)
Nog maals wielrem cilnder LA geheel gedemonteerd schoongemaakt en weer terug gezet => kan nog steeds handmatig draaien
Dus nieuwe wieremcilinder ( deze zijn met igebouwde drukregelaar/ geen alstafhankelijke regelaar op de achterwielen)
nog steedshet zelfde probleem.
Handmating ontlucht zowel RV als LA => RV remt hij ok, blokkeert ook bij hard remmen, zodoende de niet de hoofdremcilinder denk ik.
nu weet ik het niet meer....
hoofdremcilinder okdebk ik
remschoen LA ook ok lijkt me, blokkeert bij handremproef
nieuwe wielremcilinder en ook goed ontlucht (wel handmatig)
ps indien je het achter wiel handmatig kan draaien is eea niet oklijkt me (rechts kan ik niet verdraaien)
graagtips/ vervolgstappen
groet Paul..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens mij zitten er achter ook remslangen op gok dat dit de dader is.
Het zelfstellende mechanisme is wel voor elkaar/gangbaar ?
Het is een dun metalen plaatje met een veertje er aan , beetje een muizenval constructie.
hallo
dank voor suggesties
zit inderdaad een kort remslangetje om beweging achteras op te vangen. lijkt heel maar misschien zet ie toch te veel uit onder druk...
stelmechanisme zit ook goed.
ik dacht omdat handrem ok is en eerste meting remtestbank ok goed was dat het niet aan de remschoenen kon
liggen. al schoon gemaakt met remmenreiniger, waren optisch niet vet.
nadere inspectie lijkt er toch niet 100 % droog, dus eerst die maar vervangen
laat vervolg weten
groet paul
9 jaar
he he eindelijk ok en verse apk
oplossing alles nieuw zowel links rechts nieuwe cilinders als schoenen.
1380 en 1200N is een te hoge remkracht, dan blokkeert ie achter eerder als voor.
Dit is het gevlog van kappote ingebouwde remdrukveredler in de cilindertjes,
ik ging er van uit dat 1200N (ongeveer dehelft van voorremkracht de benodigde remkracht was.
Dat is echter 680N zodat ik dacht dat nieuwe cilinder en schoenen links niet goed genoeg werkte.
Maar remdruk/kracht rechts was te hoog.
was in de verkeerde richting oplossing aan het zoeken!!!!
heb alleen ervaring met remdrukverdeler vooor zowel links als rechts, die laten soms aan een kant te weinig door met gevolg remverschil achter
hopelijk tip voor andere twingo/ siuper 5 bezitters (stond op doosje remcilinder)
groet Paul
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar