Renault 19: Renault 19 16v Cabrio koelvloeistof

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo,

Ik had even 2 korte vragen over mijn renault 19 16v cabriolet.

Als ik het contact aan zet, dan gaat er een soort pomp draaien, ook hoor ik een relais klikken (1x)

Ik heb de pomp opgezocht en de slangen die erop zitten nagelopen, deze blijken naar de radiateur te lopen.

Nu is mijn vraag of een renault 19 16v cabrio een pomp heeft om de kvs rond te pompen?, wat is het nut hier van? en blijft de pomp altijd draaien.


Vraag 2:

Op de auto zit een powerfilter, deze wil ik vervangen voor het originele luchtfilterhuis. Heeft iemand hier een soort van tekening / vraagbaak hoe dit precies weer aangesloten moet worden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Daniel

Proximus

Geplaatst door Proximus (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Proximus (0), 15 jaar geleden

niemand?

pieterp9094 (0) PRO, 15 jaar geleden

Pomp zorgt voor koeling na het uitzetten van de motor. Voor meer informatie over de R19 en de 16V, o.a. luchtfilterhuis kijk even op www.r19.de.

Proximus (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor je bericht. Maar hij doet het ook als de auto nog niet eens 1 keer gestart is, dus als je hem op contact zet begint die pomp al te draaien.

De site die je door hebt gegeven is in het duits, NL kenteken invullen werkt?

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

NL kenteken invullen werkt?

Nee.....

pieterp9094 (0) PRO, 15 jaar geleden

Check even of het zeker die koelvloeistof pomp is. Bij het op contact zetten zal je benzinepomp ook een tijdje lopen om het systeem op druk te krijgen.

Als ik hier in het schema kijk zie ik dat deze pomp door een relais met timer of thermostaat aangestuurd wordt. Verder kan dit relais pas inschakelen naar het relais van de motorregeling uitgeschakeld is. Ik denk dat een van deze relais slecht is. Op het WP relais zit een bruine draad, dit is de stuurdraad. Als hier bij het op contact zetten van de auto spanning op staat en blijft staan lijkt er iets met het motorregeling relais mis te zijn. Ik vermoed echter eerder dat het waterpomp relais stuk is. Dan heb je geen spaning op de bruine draad maar wel spanning op de oranje. Schakelt de pomp wel uit als je het relais of de zekering van 20A (Z11) los trekt ?

P.s. als je moeite hebt met duits, trek dan effe de betreffende pagina van die site door google translate of zoiets.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.