Hallo,
Ik heb in september een grote beurt laten doen waarbij de vliegwielsensor is vervangen. Daarna veel problemen gehad met starten. Start wel maar slaat niet aan dan ook niet meer starten. Accu is goed is zonder problemen door de APK eengekomen ( dec 2009 ). Heeft 4 dagen in garage gestaan , ze hebben niets gevonden. Wat nu? Kunnen jullie me helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk stekker van de BDP sensor niet mee vervangen waardoor je nu problemen hebt.
bedankt Pieter ik ga morgen meteen garage bellen of dit gedaan is, word vervolgd.
15 jaar
volgens mij is dit een type waar een kabel met stekker vast aan zit.de staat van deaccu wordt niet gekontroleerd bij een apk ,dus als ie start maar niet aan slaat en daarna ook niet meer rondgaat kan toch duiden op een slechte accu.
ik neem aan dat ze gecontroleerd hebben of ie vonkt als ie niet start??
Ik begrijp dat je deze vraag stelt maar zij heeft 4 hele dagen in de garage gestaan waar ze alles hebben nagekeken.de accu is nog geen jaar oud en zij start wel maar de motor slaat niet aan. het lampje van de accu blijft ook branden ook na meerdere keren starten. Gisteren weer wezen starten en de motor slaat dan gelijk aan maar bij het eerste stoplicht sloeg deze weer af. door opnieuw te starten wel weer aan de praat gekregen maar na boodschappen te hebben gedaan weer niet starten. ik weet het echt niet meer. zou ik het bij een renaultgarage moeten proberen?
15 jaar
hebben we ook eens gehad
eens in de tig keer wou dat ding niet starten, klap op de injector en hij liep weer maanden goed
Is er ook naar de verdeelkap en rotor gekeken, vaak is het koolstiftje in de verdeelkap weg en de rotor kapot deze slaat dan door naar massa.
Hans
waar zit de injector?
15 jaar
Wat nog in me op komt is de mapsensor en het slangetje van inlaatspruitstuk naar de sensor toe.
Mapsensor is een zwart of groen kastje met een beugel tegen het schutbord. Een driepolige stekker zit hierop en het slangetje zit hier aan. Als je haarscheurtjes in het slangetje hebt zal de motor ook uitvallen en lastig starten.
Verdelerkap is ook nog een goede.
Wat voor een motor heb je precies ? Een 1.4 energy motor (75 pk ?) of iets anders.
't is een 19 RL 1.4 U9
15 jaar
ik ben een vrouw die niets van auto's afweet, bovendien zit natuurlijk niet elke garage naast de deur, ik heb duidelijke aanwijzingen nodig zodat ik zelt kan kijken dus war is een schutboord piterp9094?
15 jaar
Schutbord is de gehele plaat die tussen de motor en het passagiersdeel van de auto zit.
Als het goed is ziet het er onder je motorkap er ongeveer zo uit. Achter op de motor zelf zie je een ovale zwarte doos. Rechts daarvan een aluminiumkleurig blok, de bobine. Net boven die bobine zit een beugeltje waar de sensor aan vast zit en waar het slangetje en stekker naar toe gaan. Dat slangetje loop naar de motor en kan slecht zijn. Vraag het anders eens na of ze die ook bekeken hebben in de garage.
http://www.renault19world.de/resources/l...
Ga ik doen, bedankt voor de heldere uitleg.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar