auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: Renault 3d sound by arkamys en htc wildfire

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110 Dci

Vorig jaar rond deze tijd had ik mijn HTC wildfire voor het eerst gekoppeld met mijn autoradio (3d arkamys). Dit ging in eerste instantie goed tot ineens alle geluid uit ging. De radio kan geen RDS signaal meer vinden, er is geen geluid meer bij het afspelen van cd's, of mp3 (van cd niet en via de usb aansluiting niet). Ik kan wel bellen maar hoor niks. Het enige geluid wat ik er toen nog uit kon krijgen was de stem van de voicedail ("zeg de naam alstublieft" stemmetje). Als ik gebeld word kan ik wel opnemen maar ik hoor niks.

Toen heeft mijn auto 3 dagen bij de garage gestaan waarbij renault nederland nog met de dealer meegekeken heeft en uiteindelijk hebben ze de radio maar vervangen. Ik heb toen die telefoon maar terug gestuurd en een andere gekocht (geen android toestel). Nu een jaar later heb ik een wildfire van de zaak gekregen, probeerde die vanmorgen te koppelen en het ging precies zo als de vorige keer. Ik zit weer in complete stilte in de auto.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik met 2 verschillende radio's en 2 verschillende wildfire's exact hetzelfde probleem heb. Zo te lezen in dit forum zijn er ook mensen die met succes de wildfire met de renault radio gebruiken.

Iemand enig idee wat er gebeurd en hoe het op te lossen is?

Geplaatst door

Kornalt (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

deze telefoon staat NIET op de lijst als een gehomologeerde telefoon, de kans is dus groot dat het niet werkt, zoals je nu onder vind....

Ja maar niet werken en helemaal geen geluid meer uit de radio te krijgen vind ik 2 heel verschillende dingen. Als hij niet werkt dan kan ik niet bellen via de carkit met een wildfire. Ik heb de telefoon uit de carkit verwijderd en heb nog steeds geen geluid uit de radio/mp3/cd/navigatie of andere telefoon. Dit mag gewoon niet kunnen!

Kornalt 0

13 jaar

Kij khet is heel simpel, de radio/navi/ bleutooth systeem is 1 integraal onderdeel, door het gebruik van een verkeerde telefoon is het systeem gecrasht, het is te proberen om de radio voor een paar uur spanningsloos te maken, zodat ie weer leeg is. ....

Het is inderdaad simpel. Renault levert een zeer beperkte lijst met telefoons die ooit eens getest zijn. Echt actueel is de lijst niet. Volstrekt logisch dat een consument een nieuwe telefoon koopt en die gaat gebruiken. In elke auto met ingebouwde carkit werkt dat zo. Een goed systeem zal in het geval een dat er een fout optreed hiervan een melding geven. In het ergste geval crasht het systeem, start weer op en werkt weer. (kan me trouwens niet voorstellen dat renault elk type telefoon gaat testen)

Dit blijft dus gewoon een echt problem wat opgelost dient te worden. Of renault dient met andere systemen te gaan werken. Want een veel gebruikte telefoon met een veel gebruikt besturingssysteem (android) hoort gewoon te werken met een veel gebruikte radio.

Spanningsloos maken laat ik over aan de dealer. Die gaat zich er nu voor de 2e keer over buigen.

Kornalt 0

13 jaar

de meest recente lijst is van juli 2011

Welke bedoel je dan? Ik vind tot nu toe alleen deze:
http://www.renault.nl/media/bluetooth/at...
Maart 2011

Staan trouwens bedroevend weinig smartphones op.

Kornalt 0

13 jaar

Ik snap je standpunt wel, maar ik zou persoonlijk het (financiële) risico niet willen lopen, zeker niet straks, na afloop van de garantietermijn.
Officieel gezien zijn alleen telefoons die op de lijst staan toegestaan, de rest is voor eigen risico (zoals je nu ervaart).

Of dit klantvriendelijk en "bij de tijd" is, is weer een heel ander verhaal.

Heino4267 725

13 jaar

De officiele lezing van mijn probleem (door de dealer) is dat mijn HTC wildfire de radio stuk gemaakt heeft. Dat had niet mogen kunnen maar hij heeft het wel gedaan. Renault vervangt de radio maar deze telefoon mag niet meer gekoppeld worden. Doe ik dat wel dan moet ik zelf een eventuele nieuwe radio betalen. De wildfire gaat dus weg en heb een Sony Ericsson gekocht. Met een SE heb ik nog nooit problemen gehad met de carkit. De dealer heeft aangeboden om deze gelijk te koppelen na het inbouwen van de nieuwe radio. Weten we gelijk of het goed is of niet.

Verder geeft de dealer het volgende aan: dat de wildfire niet op de lijst met geteste telefoons staat maakt niet uit. Het staat de klant vrij om een andere telefoon te proberen. Werkt die niet dan werkt die niet. Geteste telefoons moeten werken. Niet geteste telefoons hoeven niet te werken. Maar de radio mag er niet stuk van gaan.

Kornalt 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.