hai zeg ik heb een probleem met mijn 2e auto een clio hij had start problemen. en de lampen branden zwak.
en accu lampje begon te knipperen tijdens rijden af en toe.
dus ik meten .laadstroom instabiel tussen de 11.8 en 14 volt .
dynamo heb ik gereviseerd nieuwe sleepringen en kool borstels plus spanningsregelaar
plus een nieuwe accu gemonteerd .
ongeveer 3 weken later nu .
accu lamp blijft perminent branden en stads licht brand zeer zwak
ik heb al weer een nieuwe spanningsregelaar gekocht
maar lijkt me tog sterk dat ie zo stuk gaat zo snel
ik heb gemeten en dynamo laat inderdaad niet bij 12.4 volt wat nu regelaar vervangen of kan het wat anders zijn
vriendelijke groet remco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de massa aansluiting of de + aansluiting niet jofel zijn krijg je piekspanningen en dat kan je dynamo vernielen (diodes stuk) Als je dan een nieuwe of gereviseerde monteerd en de bedrading niet is verbeterd duurt het inderdaad niet lang voordat er weer een duiodebrug defect gaat. Dus begin met een extra plus en min draad te monteren. Misschien doet ie het dan weer anders toch weer een andere dynamo.
ik heb een dynamo van valeo zit die diodes in dat blokje van de regelaar en moet ik de kabels rechtstreeks vanaf de accu erna toe trekkenen ik heb een 70 amp accu zou dat niet te zwaar zijn
17 jaar
70 amp is wel erg veel. Volgens mij is 43 Ah al meer dan genoeg. Controleer ook de kabels van dynamo naar accu en de massa's van de dynamo, accu en het motorblok zoals Siem al vertelde.
Stekkertje op de dynamo maakt nog goed contact? T blijft een renault van 1990, vaak wil die niet. Krijgt de dynamo 12v bekrachtiging?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar