close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Renault Clio Type II ( '99 ) echte problemcar

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i 8V

Beste Lezers,

Mijn auto verbruikt enorm veel olie, namelijk 1L/1000km, maar vind het zonde om een olie verversing te doen. Omdat ik elke maand een liter bij gooi, al met al is de laatste oliewissel 3 jaar geleden ongeveer geweest.

Doe ik er goed aan om het te wisselen en is het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost of is dit zinloos omdat ik toch elke maand verse olie erin gooi ?

Tweede probleem is als ik de auto warm gereden heb, zie ik mijn stop + oliekannetje oplichten ( flikkeren ) bij het stationair draaien. Dit is ook als ik flink afrem, en mijn toeren terug zakken naar 600 a 700 toeren/p min.
Zodra ik weer ietsje gas geef is het probleem weg. Mijn garage heeft al mijn injectie schoongemaakt, maar tevergeefs.

Iemand oplossing ??

Alvast bedankt

Geplaatst door

dti-driver (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bijvullen ontslaat je niet van de noodzaak om tijdig te verversen.
Vuil,slijpsel,zuur en in kwaliteit minder wordende olie moet je gewoon aftappen,anders blijft het in de motor circuleren.
Ik weet niet welk type olie je gebruikt, maar een iets dikkere olie wil het verbruik soms aardig temperen.
Wat het olielampje betreft,600 toeren lijkt mij erg laag,dit kan een oorzaak zijn, eventueel in kombinatie met gevorderde slijtage en relatief dunne olie.

E.T.Wiersum 0

16 jaar

"al met al is de laatste oliewissel 3 jaar geleden ongeveer geweest"

Als de vorige eigenaar dit ook heeft gedaan heb je het probleem gevonden.

Overmatige speling op de lagers door slijtage(door slechte motorolie)
Door de ruime lagers, extra spatsmering op de cilinderwanden(olie verbruik)
Door de ruime lagers, lage oliedruk (oliekan aan)

Verder sluit ik mij aan bij E.T Wiersum.

Oiram

direct verversen zie uitleg hierboven...... en om de 15000km verversen inclusief oliefilter

En wel heel snel het oliefilter vervangen. Mogelijk dat deze zo vervuilt is dat je oliedruk te laag is waardoor lampje flikkert.

600rpm is te laag. Mogelijke oorzaak valse lucht. Inlaatspruitstuk lekkage? Scheurtje in slangetje MAP sensor?

Gebruikt die veel olie of lekt die soms ook. Lekt nogal eens langs de koppakking.

hoogfrequent 0

16 jaar

[quote=dti-driver]Mijn garage heeft al mijn injectie schoongemaakt, maar tevergeefs.[/quote]
heb je de garage verteld over het olieverbruik en dat het olie verversen al 3 jaar geleden is geweest?
Ze hadden het oliefilter onmiddelijk moeten vervangen!

AS1 230

16 jaar

[quote=hoogfrequent]600rpm is te laag. Mogelijke oorzaak valse lucht.[/quote]
valse lucht geeft juist een te hoog toerental.

AS1 230

16 jaar

[quote=dti-driver]Beste Lezers,

Tweede probleem is als ik de auto warm gereden heb, zie ik mijn stop + oliekannetje oplichten ( flikkeren ) bij het stationair draaien. Dit is ook als ik flink afrem, en mijn toeren terug zakken naar 600 a 700 toeren/p min.
Alvast bedankt[/quote]
Ik denk toch aan valse lucht. Via rembekrachtiger?

hoogfrequent 0

16 jaar

[quote=hoogfrequent][quote=dti-driver]Beste Lezers,

Tweede probleem is als ik de auto warm gereden heb, zie ik mijn stop + oliekannetje oplichten ( flikkeren ) bij het stationair draaien. Dit is ook als ik flink afrem, en mijn toeren terug zakken naar 600 a 700 toeren/p min.
Alvast bedankt[/quote]
Ik denk toch aan valse lucht. Via rembekrachtiger?[/quote]
leg eens uit

AS1 230

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.