Renault 19: renault laadt niet

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 i

hallo
ik heb een renault 19
deze heb ik van mijn buurman gekocht die er bij vertelde dat de dynamo stuk was
ik heb op de accu gemeten en inderdaad hij laade niet ( laadstroom lampje op het dashbord gaat wel gewoon uit )
dus andere dynamo er op gezet accu helemaal opgeladen en weer gestart
maar tot mijn grote verbazing laade hij nog niet
toen heb ik hem achter op de dynamo gemeten en daar geeft hij wel 14 volt
dus zover als ik nu ben :
de dynamo werkt dus wel
hij geeft 14 volt af
maar de stroom komt niet bij de accu aan
in de zekeringkast kan ik geen kapotte zekering vinden
als ik de min pool bij draaiende motor er af haal slaat de motor direckt af dus hij laadt ook niet een beetje
wie o wie weet hier meer van
wat kan er stuk zijn

m,v,g ronald

ronald2610

Geplaatst door ronald2610 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Om mee te beginnen: NOOIT een accupool loshalen bij draaiende motor. Dat vindt de elektronika niet lekker.

Als de stroom niet bij de accu aankomt dan heb je een draadbreuk tussen dynamo en accu.
Of bedoel je dat de accu niet vol wordt? Dan heb je dus ook een oude/slechte accu.

Als je op de accu-polen meet (dus niet de klemmen) hoeveel volt meet je dan als er bij de dynamo 14 volt staat?

ronald2610 (0), 13 jaar geleden

ik kan niet op de klemmen meten want dan kan de motor niet draaien
de dynamo laadt 14 volt (13.94) maar op de accu gemeten heb ik maar 12 volt (12.36)
acuu is goed als ik hem op geladen heb met de accu lader heeft de accu 13.20 volt
en dat houdt hij ook goed vast als ik de auto start en hem gewoon laat draaien
alleen naar verloop van tijd als de auto stroom neemt van de accu sta je weer stil omdat hij niet bijlaadt
zit er tussen de dynamo en de accu mischien nog een relais of zo iets
want de draad loopt niet direckt van de dynamo naar de accu
maar loopt eerst vanaf de dynamo onder het parafant door richting het schutbord
en hij komt van achter de accu weer tevoorschijn

m,v,g ronald

renault-monteur (0) PRO, 13 jaar geleden

probeer eens tijdens het meten op de accu om de massa van de motor te pakken

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Jeroen ,de dikke draad van de dynamo loopt en anders maak jij dat zo ,naar de dikke kabel van de startmotor. Zijn de ogen goed en roestvrij. Bij die controle mag/moet je minpool even losnemen. Tussen deze systemen zitten geen relais of zekeringen. Sommige japanners hebben smelt draden bij de accu. Tegenwoordig zitten er soms smeltveiligheids blokjes die bijna onherkenbaar stuk kunnen zijn.bij de pluspool. '95 renaults niet. Volg vanaf de dynamo de spanning en kijk waar het verval zit. Succes.

renault-monteur (0) PRO, 13 jaar geleden

jeroen?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Sorry Ronald Ook een mooie naam , maar het gaat over de RENAULT. groeten.

pieterp9094 (0) PRO, 13 jaar geleden

Controleer even de massa verbinding van motorblok naar chassis en chassis naar accu, beide in de buurt van de accu.

renault-monteur (0) PRO, 13 jaar geleden

nou al iets verder?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.