Hoi, ben in bezit van een Renault 19 D53 1.8 rsi cabriolet uit 1995 met 156.000 km op klok. Het volgende "probleem" doet zich voor nml: als ik wil weg rijden schokt en stottert de auto(motor) in de 1e versnelling, naar mate de motor op bedrijfs temperatuur komt gaat hij ook stotteren in de 2e versnelling, echter als ik meer gas geef en met een "slippende koppeling" optrek heb ik er geen last van. Verder loopt hij gewoon goed, alleen als je moet afremmen valt het toerental terug naar zo`n 500 rpm en daarna weer naar 750 - 800 rpm waar hij dan mooi op blijft ronddraaien.
Moet er wel bij zeggen dat er sinds enkele dagen een nieuwe achterdemper opzit, weet natuurlijk niet of dit ook van invloed kan zijn.
Alvast bedankt voor de moeite
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een mengsel probleem, mogelijk een sensor fout of valse lucht. Je koppeling houdt dit niet lang vol en je katalysator ook niet.
Kontroleer of alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk heel zijn, geen lekken, scheuren, los zitten, poreus zijn etc.
ok, zal er vandaag(als het opgehouden is met sneeuwen)of anders morgen even naar kijken.
bedankt voor de snelle reactie.
14 jaar
verdelerkap vocht erin ,haarscheurtjes ,bobine kabel op bobineblok controleren
heb al 1 vacuüm slangetje ontdekt dat poreus en waar kleine scheurtjes in zitten ( waarschijnlijk door de kou kapot gesprongen o.i.d.). Zal die slang morgen vervangen omdat helaas vandaag alle auto zaken gesloten zijn ivm carnaval.
14 jaar
Als je vermoed dat het de ontsteking kan zijn:
Start de motor als het goed donker is en verspray water met een plantenspuit in de buurt van de ontstekingskabels en de bobines. Als je blauwe vonken ziet, is het niet goed.
14 jaar
ja, dat zal ik zeker vanavond doen.
14 jaar
Was inderdaad een slangetje kapot (slangetje van MAP sensor?)was ingescheurd zeg maar net waar je het slangetje over de verdikking moet schuiven.Verder zatten er haarscheurtjes in. heb deze vervangen en loopt nog beter als toen ik hem gekocht had. Heb alleen nog wat start problemen s`morgens als het koud is.
14 jaar
Das inderdaad de map-sensor, die is heel belangrijk.
Startprobleem kan komen omdat je een hele tijd met een verkeerd mengsel hebt gereden en de ecu zichzelf ingeleerd heeft op dat verkeerde mengsel.
Je kunt proberen of dit beter wordt door de accu een kwartiertje los te koppelen. Denk erom, als je radio een code heeft moet je die opnieuw invoeren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar