Renault Megane: Renault megane IDE werkplaatsboek online

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: EA3 IDE 2.0 16 V

Voor degene die gegevns etc wil opzoeken het is online gezet door renault



http://en.calameo.com/read/000022320da2e...

dribor

Geplaatst door dribor , lid sinds 18 jaar geleden

3 Reacties

jan T PRO, 10 jaar geleden

dat is heel mooi.

groetjes jan.

dribor, 10 jaar geleden

Hier het manual voor jezelf erg handig gegevens megane IDE 2.0 v16 1999/2000 is zeer schaars.

www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=375215


Voor degene waarbij de megane IDE 2.0 v16 1999/2000 nog goed rijd sluit direct je EGR klep af , haal de plastic afdekplaat los (4 bouten M10) De EGR bevindt zich tegen het schutbord , trek eerst de stekker eraf. Draai met ringsleutel 13 de 2 bouten los waarmee de EGR klep vastzit aan het blok . Ervalt een heel dun metalen afdekking plaatje tussen uit let daarop en vang dit op. Dit is namelijk precies je mal voor het nieuwe afdekplaatje . Het te maken plaatje van staal maken (RVS oid) geen aluminium, brand een gat in op den duur. Het plaatje uiteraard zonder middengat maken want de uitlaatgassen mogen niet meer je blok in. Monteer deze en doe de stekker er weer op. De computer geeft absoluut geen foutmelding , er is geen sensor die dit meet namelijk . De grootste vervuiler heb je nu te pakken . Ook kun je de carterdampen opvangen dmv een oilcatcher oid door simpel weg dit tussen het traject carterdampen wat uit je blok komt en weer je inlaat in wordt gepompt. te plaatsen. Tank Vpower en gooi om de 3 tankbeurten een injectorcleaner (Abcon) in je tank. Dan heb je een prima auto en vervuiling zal echt bijna minimaal wezen . Mocht de auto al iets beginnen te stotteren stationair en in te houden op de snelweg dan hierboven toch toe te passen en een algehele cure van Abcon te uit proberen . Ze zeggen dat je met deze auto moet vlammen dat is ook zo mits de auto goed is maar als de auto zodanig vervuild is en men gaat vlammen dan heb je grote kans dat er steeds stukjes kool tussen de inlaat kleppen blijft zitten met alle gevolgen vandien, rustig rijden en lange ritten zodat de auto langzaam beter wordt. Mocht de motor erg vervuild wezen , dan start deze slecht rijd als een krant en er branden diverse waarschuwingslampjes . Eigenlijk is het dan te laat en zal de gehele cilinder kop gedemonteerd moeten worden en alles super gereinigd moeten worden , zo ook de inspuit injectoren cq vernieuwen, drukverdeler en diverse sensoren .
Al met al een zeer kostbare reparatie. Zwakke punten van deze auto is (boutontwerp motorblok) uiteraard bovengenoemde, het verkeerd geplaatst te hebben van de injectoren waarbij deze snel vervuilen , en benzinedrukverdeler .
Voor andere generaties EGR problemen kan een blind plaatje niet meer aangezien er nu sensoren geplaatst zijn die moeten voorkomen dat men dit gaat doen. (Mogelijke oplossing hiervoor een plaatje met een gaatje van 2 a 3 mm boren ipv dicht, dit proefondervindelijk uit proberen)

jan T PRO, 10 jaar geleden

nou daan dit is en mooi werkje ik heb het gelijk apart gezet heb namelijk zo n wagen in onderhoud.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.