close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane Scenic: Dieselpomp vervangen en geeft geen brandstof.

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 Dci

Na het vervangen van mijn dieselpomp door een van de sloop krijg ik geen toevoer van uit de pomp.
Mag ik zondermeer aannemen dat deze ook stuk is of moet deze op een speciale manier worden ontlucht?
De pomp is een Delphi en zit op een 1.5Dci Megane Scenic.

Geplaatst door

Jan1946 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het wel een goede pomp er zijn volgens mij senic met pomp in tank en senic zonder pomp in de tank dan zit er op de brandstofpomp zelf een aanzuigpomp (weet niet zeker)
succes

jan5047 0
badge

14 jaar

Het is exact de zelfde pomp, zelfde pompnummer. Na het met de hand pompen met het balgje, zie je in de doorzichtige leidingen geen lucht meer. Heb ook de leiding op de verstuivers ontlucht, maar er komt geen diesel.
Het kan dus zijn dat er in de pomp zelf nog lucht blijft zitten. Hoe krijg ik deze eruit?????

Jan1946 0

14 jaar

is het een commerail systeem?

jan5047 0
badge

14 jaar

Het is inderdaad een commenrail systeem

Jan1946 0

14 jaar

met diagnose kast commando geven pomp ontluchten,dit moet bij het monteren van een nieuwe pomp.
heb geen ervaring met gebruikte pomp

abc 0
badge

14 jaar

Pomp omgeruild en na 10 sec liep motor weer, uiteraard wel even ontlucht met het balgje in de auto.
ECHTER...... Na 100 km rijden viel het vermogen weg en met ANWB naar huis.
Hele blok weer er uit gehaald, denkende dat alles in de soep was gedraaid, maar er bleken alleen maar kleppen krom te zijn. Oorzaak was dat het nokje in het nokkenas tandwiel was verdwenen en er dus niets meer van de timing klopte. Ook de tandriem is heel gebleven. Kop weer gereviseerd en gemonteerd met nieuwe riem en spanner en nu nog weer het blok inbouwen. Nadelen: kost een hoop geld en tijd.
Voordeel: je leert goed hoe je een blok moet uitbouwen.
Wordt vervolgd.

Jan1946 0

13 jaar

Vandaag alles afgemonteerd en blok weer terug geplaatst.
alle verdere zaken weer aangesloten en starten maar. Na een paar keer pompen sloeg de motor weer aan en liep als een zonnetje. Geen enkele foutmelding op het display, dus toen maar gaan proefrijden.
Deze is goed verlopen en nu maar hopen dat het deze keer beter gaat.
Einde.

Jan1946 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.