Hoi,
Sinds 11/2005 en 90000 km heb ik een LPI gasinstallatie in mijn Scenic.
De stand is nu 105000.
De laatste tijd, met dit warme weer, heb ik problemen met het starten van de auto.
Het lijkt wel of er geen benzine in de benzineleiding zit. Is de auto eenmaal gestart en zet ik heb uit start zij direkt?
Wie heeft dit zelfde probleem of weet wat er aan de hand is?
Groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik las bij een andere topic dat het vervangen van de bdp-sensor probleem bij laguna heeft verholpen !
De auto is helemaal uitgelezen en er is motorisch, electrisch en qua computer niets aan de hand.
18 jaar
Ja, de computer reistreert ook niet alles he..
Controleer de benzineleiding of bij langdurige stilstand niet de benzine terugloopt, lucht in de leiding...
Dan moet eerst de pomp de benzine naar voren voeren voor ie weer wil lopen.
Cor
Zal toch voor de bdp sensor gaan.
[quote=gripzz]De auto is helemaal uitgelezen en er is motorisch, electrisch en qua computer niets aan de hand.[/quote]
Als dat zo was dan had je geen probleem. Onzin dus!
Of je BDP-gever is niet goed of de injectoren van je LPG installatie lekken door.
[quote=gripzz]De auto is helemaal uitgelezen en er is motorisch, electrisch en qua computer niets aan de hand.[/quote]
Als dat zo was dan had je geen probleem. Onzin dus!
Of je BDP-gever is niet goed of de injectoren van je LPG installatie lekken door.
En als [b]Henk[/b] iets zegt over een Renault, dan [b]moet[/b] je hem gewoon geloven.
En ik spreek uit ervaring!
Sytze
Ik ga op vakantie met mijn Renault en ik neem meeeee......
Een bdp-sensor, setjes bobines, een turbo, .....
18 jaar
[quote=AS1]Ik ga op vakantie met mijn Renault en ik neem meeeee......
Een bdp-sensor, setjes bobines, een turbo, .....[/quote]
En vergeet je rubbers niet!!:)
Henk,
Bedankt voor de tip. Hier ga ik mee naar de garage.
18 jaar
Nu heb ik er nog een probleempje bij.
Als ik mijn rem in trap dan gaan de lichten van de kilometerunit aan als mijn automatische bak op R of D staat.
Als ik mijn rem in trap en links of rechts richting aangeef of de noodsignalering gebruik gaat de lichten van de kilometerunit met de zelfde regelmaat snipperen.
18 jaar
Massa van de achterlichten niet goed, kijk eens naar je stekker op het achterlicht.
Wat moet ik exact doen met deze stekker?
Ik ben echt een a-technisch persoon
18 jaar
Net de dealer gebeld.
De BDP sensor heeft geen foutmelding gegeven.
Voor de zekerheid wordt de auto nogmaals uitgelezen.
Ik laat het jullie nog horen.
18 jaar
Meten is weten, gissen is missen, dus met een oscilloscoop het BDP signaal laten bekijken hiermee kunnen ze zien of die nog goed is.
[quote=Henk Nobach][quote=gripzz]De auto is helemaal uitgelezen en er is motorisch, electrisch en qua computer niets aan de hand.[/quote]
Als dat zo was dan had je geen probleem. Onzin dus!
Of je BDP-gever is niet goed of de injectoren van je LPG installatie lekken door.[/quote]
Mijn Scenic is trouwens een automaat.
Wat kunnen lekkende injectoren van de LPG installatie te maken hebben met het niet willen starten in de ochtend op benzine? Kunnen lekkende injectoren de bobine pennen kapot maken, er zijn er onlangs twee vervangen terwijl dit startprobleem zich voordeed
Ben wederom naar de dealer geweest, de uitlezing geeft geen foutmeldingen. BDP werkt.
Wel heb ik zelf opgemerkt dat zodra de auto op gas gaat lopen er een zacht tikkend geluid uit het motorblok komt. Zo van tikketikketikke.... Dat komt volgens mij uit een van de cilinders denk ik.
Wel heb ik e.e.a. gelezen op internet. Graag zou ik hier wat reactie op willen hebben.
1. Dit zou het kunnen zijn volgens de dealer: Het vermoeden is dat brandstof met minimale toevoegingen de boosdoener is, de budgetpompen. Omdat de injectoren zeer fijn zijn bij de scenic kunnen ze aanslag krijgen met alle gevolgen van dien.
2. Een reply: Ik kan in zoverre jullie verhaal bevestigen dat het bij een auto die op LPG rijdt altijd verstandig is goede benzine (liefst nog een super met een hoger octaangetal) te tanken. En tevens om ervoor te zorgen dat je altijd minimaal de tank tot een derde voldoet.
Een betere kwaliteit benzine voorkomt dan dat de zeer gevoelige verstuivers (deels) verstopt raken en door meer benzine in de tank te doen voorkom je een roestende brandstofpomp in je tank (reparatie van zo'n 400,-)
3. Een vraag: Kunnen deze verstuivers/injectoren gereinigd worden? Volgens mij zijn mijn injectoren verstopt cq vervuilt. De electronica geeft geen foutmeldingen. Als het mogelijk is, wat kost het reinigen van de injectoren? En wat kosten nieuwe injectoren voor dit type Renault Scenic.
4. Ik heb nog een interresant stukje gelezen op internet. Dit heeft te maken met het afnemen van het klopgetal >> 95 of 98. Deze meneer/mevrouw beschrijft precies mijn probleem.
Lezen kan hier.... http://www.renault-tuning.nl/viewtopic.p...
Maandag wordt de auto nogmaals aan een test onderworpen. Uitlezen tijdens de koude start.
Henk en alle andere, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het blijft voor mij een wonderapparaat, LPG en benzine erin, sleuteltje om en rijden maar... soms niet helaas ;op
18 jaar
Als je geen scoop op de BDP sensor hebt gehad weet je niet zeker dat je BDP sensor stuk is geloof het nu maar. Uitlezen is echt maar beperkt en hiermee kun je flink op het verkeerde been gezet worden. Als de LPG injectoren lekken blijft er LPG achter in het spruitstuk en bij het starten krijgt ie dus LPG dat er nog zat en benzine en start daardoor niet goed. Als je dealer geen scoop heeft.. dan zou ik een andere dealer gaan zoeken.
Zoek dit eerst maar eens uit en kijk dan verder. Met een paar keer uitlezen en lukraak vervangen zijn veel mensen al honderden euro's lichter geworden zonder dat het probleem opgelost werd.
Deze topic staat nu ruim een maand open; wij geven je advies maar je slaat het in de wind!
Wat wil je van ons?
[quote=Henk Nobach]Deze topic staat nu ruim een maand open; wij geven je advies maar je slaat het in de wind!
Wat wil je van ons?[/quote]
Ik dacht dat dat uitlezen kon aangeven of die sensor kaduuk was of niet. maar ik begrijp nu dat deze zelf getest moet worden. En ik maar denken dat die dealer, een officiele renault dealer, dit heeft gedaan met die stekker en die laptop.
Ik sla je advies niet in de wind en voel me een beetje stom, maar een totaal a-technisch persoontje als ik kan alleen een auto besturen en de rest is hokus pokus. En raak snel in de war door alle input die in krijg van dit forum, de dealer etc etc.
Ik hoop dat jullie wat geduld kunnen opbrengen. Dit is te vergelijken met een bosjesman die voor het eerst een pc ziet. Ik heb een heleboel geleerd van jullie, ik heb nog een heleboel te leren en ik hoop dat ik nog veel mag leren van jullie.
Ik heb een afspraak op maandag en ga er persoonlijk kijken of ze die sensor testen met een oscilloscoop (ik heb opgezocht wat voor apparaat het is en wat het doet) en de LPG injectoren op doorlekken nakijken. Ik heb nog 1 jaar een drie maanden garantie op de LPG installatie die ingebouwd is door AGIN.
Een aanvullende vraag voor de weet:
Als de motor op gas schakelt zit er ineens een tik in 1 van de cillinders.
Als een injector doorlekt of lek is kan dit dan als gevolg hebben dat de cilinder niet helemaal netjes loopt?
Het geluid doet met denken aan die keer dat ze een bobine eruit haalde, maar dan zachter omdat de bobine er nog in zit... tikketikketikke
Heel erg bedankt voor alle info tot nu toe en jullie geduld. Jullie horen het maandag.
18 jaar
[quote=gripzz]3. Een vraag: Kunnen deze verstuivers/injectoren gereinigd worden? Volgens mij zijn mijn injectoren verstopt cq vervuilt. De electronica geeft geen foutmeldingen. Als het mogelijk is, wat kost het reinigen van de injectoren? En wat kosten nieuwe injectoren voor dit type Renault Scenic.[/quote]
De injectoren kunnen worden gereinigd in een ultrasoon trilbad. Kost 25 Euro per stuk geloof ik.
Maar gezien jouw kilometerstand en de zeer weinige kilometers op gas, is dat zeer waarschijnlijk niet het probleem. En je krijgt niet opeens startproblemen daarvan.
[quote=gripzz]4. Ik heb nog een interresant stukje gelezen op internet. Dit heeft te maken met het afnemen van het klopgetal >> 95 of 98. Deze meneer/mevrouw beschrijft precies mijn probleem.[/quote]
Komt mij zeer bekend voor. Als de tank tot een kwart was gedaald en het was flink koud buiten dan begon de motor even te stotteren na aanslaan maar bleef wel lopen. Nog minder in de tank dan sloeg hij af en dan met geen mogelijk meer aan de praat te krijgen. Echter, door daarna nieuwe benzine toe te voegen was het starten en gelijk aanslaan en perfect lopen.
Maar goed, als dat je probleem is dan is dat snel opgelost met een volle tank.
Anders is het geheid de BDP-sensor. Die staat met stip op 1 als veroorzaker van startproblemen.
Laat dat nou eerst controleren voordat je met nieuwe theorieen komt anders maak je geen vrienden hier...
Toevoeging: ik zie nu dat je intussen hebt gereageerd. Goed dat je er bovenop gaat zitten (figuurlijk dan).
18 jaar
Je moet gewoon de BDP-gever en stekker laten vervangen! Beide kosten rond de 20,- per stuk plus iets arbeidsloon. 9 van de 10 keer is het probleem opgelost en de kosten van deze reparatie wegen niet op tegen storing zoeken. Dat gokje durf ik wel te nemen.
Deze storing wordt nl. lang niet altijd opgeslagen als een foutcode. Als je de sensor laat testen met de scoop dan smijt je echt geld over de balk. De sensor is zelden defect; het is bijna altijd de aansluiting (daarom sensor én stekker).
[quote=Henk Nobach]Je moet gewoon de BDP-gever en stekker laten vervangen! Beide kosten rond de 20,- per stuk plus iets arbeidsloon. 9 van de 10 keer is het probleem opgelost en de kosten van deze reparatie wegen niet op tegen storing zoeken. Dat gokje durf ik wel te nemen.
Deze storing wordt nl. lang niet altijd opgeslagen als een foutcode. Als je de sensor laat testen met de scoop dan smijt je echt geld over de balk. De sensor is zelden defect; het is bijna altijd de aansluiting (daarom sensor én stekker).[/quote]
Auto sloeg volgens mijn vrouw zomaar af tijden het rijden (automaat) een uur geleden, dus moet het wel de BDP zijn. Daarna reed ie weer.
Bedankt voor de info.
En maandag ff stug doorduwen. Het is moeilijk die monteurs te overtuigen als a-techneut.
18 jaar
[quote=AS1][quote=gripzz]3. Een vraag: Kunnen deze verstuivers/injectoren gereinigd worden? Volgens mij zijn mijn injectoren verstopt cq vervuilt. De electronica geeft geen foutmeldingen. Als het mogelijk is, wat kost het reinigen van de injectoren? En wat kosten nieuwe injectoren voor dit type Renault Scenic.[/quote]
De injectoren kunnen worden gereinigd in een ultrasoon trilbad. Kost 25 Euro per stuk geloof ik.
Maar gezien jouw kilometerstand en de zeer weinige kilometers op gas, is dat zeer waarschijnlijk niet het probleem. En je krijgt niet opeens startproblemen daarvan.
[quote=gripzz]4. Ik heb nog een interresant stukje gelezen op internet. Dit heeft te maken met het afnemen van het klopgetal >> 95 of 98. Deze meneer/mevrouw beschrijft precies mijn probleem.[/quote]
Komt mij zeer bekend voor. Als de tank tot een kwart was gedaald en het was flink koud buiten dan begon de motor even te stotteren na aanslaan maar bleef wel lopen. Nog minder in de tank dan sloeg hij af en dan met geen mogelijk meer aan de praat te krijgen. Echter, door daarna nieuwe benzine toe te voegen was het starten en gelijk aanslaan en perfect lopen.
Maar goed, als dat je probleem is dan is dat snel opgelost met een volle tank.
Anders is het geheid de BDP-sensor. Die staat met stip op 1 als veroorzaker van startproblemen.
Laat dat nou eerst controleren voordat je met nieuwe theorieen komt anders maak je geen vrienden hier...
Toevoeging: ik zie nu dat je intussen hebt gereageerd. Goed dat je er bovenop gaat zitten (figuurlijk dan).[/quote]
Zelf wil ik er tijd en energie in steken, want dat doen jullie ook.
Bedankt voor de info.
18 jaar
Dat tikken wat je hoort als tie op gas loopt, komt uit de gasinjectoren en is normaal.
18 jaar
Net naar de dealer gebracht voor morgen.
Gaat ineens in m`n dashboard twee lampjes branden. namelijk STOP en een motorsymbool met STOP erin, beide rood van kleur.
Dit ging na een paar seconden weer uit en daarna niet meer gezien. Ik reed op gas toen dit gebeurde. Wat kan dit nu weer zijn.
Wederom in de ochtend problemen met starten, de rest van de dag geen problemen.
Morgen de BDP sensor en stekker vervangen na uitlezing koude start.
Wie weet wat dit voorval van vandaag te betekenen heeft?
18 jaar
De BDP sensor gaan die ook veel stuk bij een Megane 2 uit 2003 1.6 16v ?
18 jaar
@ Andre Ja ook bij dit type komt het nog vaak voor.
Bij welke Renault niet...[url=http://imageshack.us][url]http://www.politika.be/forum/images/smil...[/url][/url]
18 jaar
Onderzoek is voor nop omdat m`n auto al onderzocht is op dit euvel. Het de dealer gemeld dat het hoogst waarschijnlijk een lekkende gas injector is of een kapotte bdp gever/stekker.
De dealer net gebeld, er schijnt iets te zijn met de koelvloeistofzender. Hier heb ik never nooit van gehoord. Wie kan mij hier mee helpen.
18 jaar
De verhouding tussen brandstof en lucht die de motor nodig heeft om goed te lopen is in sterke mate afhankelijk van de temperatuur. Misschien kun je je nog herinneren dat auto's vroeger een schoke hadden.
Als de temperatuursensor verkeerd signaal geeft dan zal de motormanagementcomputer een verkeerd mengsel insuiten.
Het kan dus aan de temperatuursensor liggen ja.
18 jaar
BDP sensor en stekker zou ik absoluut ook vervangen! doe het nou maar..
Als er een slechte temperatuur sensor was geweest bij koude motor dan had je garage dit allang gezien (of moeten zien) dus doe nu maar wat iedereen hier al roept .....
W.b.t. het lekken van de gasinjector, laat de auto even een paar minuten op benzine lopen voordat je deze uit zet. Als deze dan 's morgens wel goed start zit het waarschijnlijk in een lekke LPG injector.
[quote=gripzz][quote=AS1][quote=gripzz]3. Een vraag: Kunnen deze verstuivers/injectoren gereinigd worden? Volgens mij zijn mijn injectoren verstopt cq vervuilt. De electronica geeft geen foutmeldingen. Als het mogelijk is, wat kost het reinigen van de injectoren? En wat kosten nieuwe injectoren voor dit type Renault Scenic.[/quote]
De injectoren kunnen worden gereinigd in een ultrasoon trilbad. Kost 25 Euro per stuk geloof ik.
Maar gezien jouw kilometerstand en de zeer weinige kilometers op gas, is dat zeer waarschijnlijk niet het probleem. En je krijgt niet opeens startproblemen daarvan.
[quote=gripzz]4. Ik heb nog een interresant stukje gelezen op internet. Dit heeft te maken met het afnemen van het klopgetal >> 95 of 98. Deze meneer/mevrouw beschrijft precies mijn probleem.[/quote]
Komt mij zeer bekend voor. Als de tank tot een kwart was gedaald en het was flink koud buiten dan begon de motor even te stotteren na aanslaan maar bleef wel lopen. Nog minder in de tank dan sloeg hij af en dan met geen mogelijk meer aan de praat te krijgen. Echter, door daarna nieuwe benzine toe te voegen was het starten en gelijk aanslaan en perfect lopen.
Maar goed, als dat je probleem is dan is dat snel opgelost met een volle tank.
Anders is het geheid de BDP-sensor. Die staat met stip op 1 als veroorzaker van startproblemen.
Laat dat nou eerst controleren voordat je met nieuwe theorieen komt anders maak je geen vrienden hier...
Toevoeging: ik zie nu dat je intussen hebt gereageerd. Goed dat je er bovenop gaat zitten (figuurlijk dan).[/quote]
Zelf wil ik er tijd en energie in steken, want dat doen jullie ook.
Bedankt voor de info.[/quote]
18 jaar
Sorry voor het bericht boven, lukte niet helemaal met citeren..
Ik heb nl hetzelfde probleem. Als de tank vol is, start de auto goed, bij een halve tank al af en toe niet echt lekker en bij een 1/3 gevulde tank start de auto na een keer of 3 proberen en dan is de eerste minuut nog niet weg te rijden. Pas daarna rijdt ie gewoon weer perfect. Op gas en benzine..En de rest avn de dag ook. Dus alleen moeite met de koude start en dan nog niet eens elke keer..
Nu vraag ik me af: kan dit ook door die BDP - sensor komen? Waar zit deze sensor en is ie makkelijk zelf te vervangen? Om nu altijd met een volle tank te rijden vind ik ook weer zo overdreven en vroeg of laat gaat dat ook met een volle tank misschien niet meer goed..
18 jaar
Ik heb heel lang hetzelfde probleem gehad. Hoofdzakelijk bij temperaturen onder 5 graden en dus steeds slechter starten naarmate de tank leger werd. Als ik dan verse benzine erbij gooide, was het perfect starten.
Ik heb dit onlangs zeg maar per ongeluk opgelost.
Door een misrekening heb ik mijn benzinetank bijna helemaal leeggereden.
Sindsdien start de auto goed, blijft het toerental langer hoog (zakte altijd snel terug) en loopt hij koud gewoon prachtig.
Het niet zo mooi koud lopen verweet ik altijd aan vervuilde injectoren maar dat was niet terecht.
Het kan niet anders dan dat er teveel water in de tank heeft gezeten. Dus rij de tank maar eens bijna leeg.
Tip: kleine hoeveelheden tanken als je weinig op benzine rijdt
Aanvulling 15-12: benzine verdampt voor een gedeelte. De vluchtige delen die verdwijnen, zijn nou juist belangrijk voor de koude start.
18 jaar
[quote=ronijho]Sorry voor het bericht boven, lukte niet helemaal met citeren..
Ik heb nl hetzelfde probleem. Als de tank vol is, start de auto goed, bij een halve tank al af en toe niet echt lekker en bij een 1/3 gevulde tank start de auto na een keer of 3 proberen en dan is de eerste minuut nog niet weg te rijden. Pas daarna rijdt ie gewoon weer perfect. Op gas en benzine..En de rest avn de dag ook. Dus alleen moeite met de koude start en dan nog niet eens elke keer..
Nu vraag ik me af: kan dit ook door die BDP - sensor komen? Waar zit deze sensor en is ie makkelijk zelf te vervangen? Om nu altijd met een volle tank te rijden vind ik ook weer zo overdreven en vroeg of laat gaat dat ook met een volle tank misschien niet meer goed..[/quote]
Je zal wel met een redelijk gevulde tank moeten rijden. De benzinepomp zit in de de tank en deze wordt gekoelt door de benzine en als de pomp in de lucht hangt ipv in de benzine kan hij doorroesten.
Zou een professional kunnen vertellen hoeveel benzine er ongeveer minimaal in de tank moet zitten en klopt het verhaal over de pomp in de tank? Heb dit van de de dealer te horen gekregen, maar deze verteld zoveel sprookjes dat ik niets meer zomaar aanneem van deze vriendelijke meneer.
18 jaar
Sorry jongens, ik vind het een beetje wazig verhaal over teveel of te weinig benzine in de tank of doorroesten van de pomp bij te weinig benzine.
ik denk ook eerder aan die bdp sensor want die komen gewoon regelmatig voor.
Als dat zich voordoet moet je eens naar de toerenteller kijken, als tie sterk staat te zwiepen of onderin blijft hangen tijdens de start dan is die bdp sensor verdacht.
Of laat de auto eens uitlezen op die bdp sensor.
18 jaar
Het enige wat er met benzine kan gebeuren is dat wanneer het ouder wordt het minder ontbranden wil, maar dan moet het minstens een half jaar oud zijn. Wanneer het ouder dan een jaar is wil het nog slechter ontbranden dan diesel. Daar moet je wanneer een auto op lpg rijdt wel degelijk rekening mee houden. Voor de rest schaar ik me achter primera dat eea een wazig verhaal is. Weinig brandstof in de tank is eerder slechter dan beter omdat waar geen brandstof zit het roestduiveltje aan de gang kan gaan. Motor bezitters die de motor in de winter wegzetten kunnen hierover meepraten!
Sytze
Pfff........wat een gedoe hee!
En dan; er hebben zich hier heel wat mensen druk lopen maken om de topicstarter te helpen zodat hij "zijn eigen diagnose" bij de dealer neer kon leggen, maar WAT is het nu uiteindelijk geweest GRIPZZ??????????
Probleem over dus iedereen kan de klere krijgen verder? Netjes afhandelen is niet nodig? WAS het ook daadwerkelijk die temperatuursensor? HEB je nou die BDP sensor laten vervangen? HEB je het probleem nog gehad?
Je vraagt ook hoeveel brandstof er minimaal in een tank moet zitten, terwijl dat in een eerder bericht al gezegt is! Je leest dus niet.......maar je wil wel precies weten van ons wat er aan de hand is VOOR je naar de dealer gaat zodat wij vanachter een computer een betere diagnose zouden moeten stellen dan de dealer die er met zijn neus op staat.
Nog even een voetnote; het uitlezen wordt door velen gezien als "kijken of er een storing inzit".
Echter om het even bij dit verhaal te houden, wordt een tempsensor die -40graden aangeeft meestal niet als storing gezien maar gooit wel enorm veel roet in het eten! Devies is dus ook; lijst van parameters en lijst van staten OOK laten controleren; DAAR zie je dat soort dingen; DAT is serieus uitlezen!
Nou Nou Nou Icedude... ik dacht dat ik al feedback had gegeven, maar toch vergeten.
BDP sensor is goed, temp sensor is goed. Paar keer ipv van Tango BP getankt en probleem over...
Hoe dat kan? Al sla je me dood.
M`n Dealer??? Daar kom ik niet meer, prutsers
18 jaar
Shake hands boys!
Daar wachten we nog even mee.
Gripzz; waarom is je dealer een prutser? Omdat ze niet gelijk geroken hebben dat er "verkeerde brandstof" in zat?? Dat de Clip niet aangaf "joh, tank eens BP"? JIJ hebt al het vooronderzoek gedaan door hier te vragen en hebt de dealer de richting van de BDP sensor opgestuurd.......DAAR zat geen storing in en later heeft hij hem gratis uitgelezen; dat vindt ik best netjes. Die tempsensor; zal best wat mee geweest zijn, kan me niet voorstellen dat die zomaar even opgegeven wordt; dealer had -als hij had moeten gokken- wel een BDP sensor opgegeven. Ik denk ook dat die tempsensor een slecht contact heeft gehad maar doordat de dealer eraan heeft gezeten; dat weer een tijdje goed is...... Nu tank jij BP en ineens is het goed; denk niet echt dat het daardoor komt al zou het wel kunnen.
Of vindt je de dealer een prutser omdat de BDP sensor niet op jouw commando vervangen is? Daar heb ik twee reactie's op:
1) Hij heeft gelijk gehad want dat was het dus niet!
2) Als jij naar binnen loopt en zegt: "ik wil een nieuwe BDP sensor" dan krijg je die.
Maar je moet toegeven dat de oplossing nogal vaag is en voor een dealer niet te meten; voor niemand te meten!
HOE zou die dealer dat hebben moeten weten?
Als er een draadbreuk zit die niet als storing aangegeven wordt, valt het uiteindelijk nog te meten, dit probleem niet.
Voor een dergelijk probleem zou de dealer meer moeten zoeken; niet alle storingen zijn met "ff uitlezen" op te lossen; soms moet een auto gewoon veel langer in de werkplaats staan en moet er veel uitgebreider gezocht worden. JOUW auto is twee keer (veredeld) uitgelezen; hij heeft geen uitgebreidt onderzoek ondergaan........en dan bedoel ik UITgebreidt! WANT als je de storing niet vindt en je gaat door totdat je hem hebt, KUNNEN daar veel uren in gaan zitten........heb jij een rekening gehad van 1500 euro?
Als JIJ de dealer een vrijbrief had gegeven met "los het maar op, ik hoor het wel" en hij had het NOG niet opgelost........mag je commentaar geven.
Ik snap wel dat je dat niet doet, dat wordt misschien te duur, maar twee keer uitlezen....pffff......zegt weinig.
Sommige problemen zijn gewoon bijna niet te vinden en vooral dit; zou een dealer zelf bijna niet achter komen.......kan jij je indenken hoe hij erachter zou moeten komen?
ADHD???hehehe, of gewoon een beetje opstandig? Er is in deze topic al ettelijke keren aangegeven wat er waarschijnlijk aan de hand is. Ook ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je e.e.a. naast je neergelegd hebt. Weet niet waar je de fundamenten weg haalt om de dealer een prutser te vinden, maar die logica gaat mij vooralsnog boven de pet.
Al met al op z'n minst een twijfelachtig verhaal.......
Je kan verwachten dat wanneer je met raad en daad terwille wordt gestaan er enige commotie onstaat als je deze adviezen in de wind slaat.
Maar goed, het is niet onze auto en volgens jou is alles nu opgelost, wat daar ook waar van mag zijn.
mvg, Sytze
"ADHD/opstandig?" Tegen wie heb je dat nou?
Icedude, tot en met het 2e vraagteken is voor jou, de rest is voor de auteur.
Realiseer je dat ik de aan jou gerichte woorden met een knipoog heb getikt.
Sytze
No problem. Ik snap wel waarom je dat schrijft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar