Beste heren,
Het volgend probleem met een trafic bij ons. De klant stond 2x met een lege accu. Wij de dynamo vervangen en de accu omdat deze slecht werd.
Vervolgens heeft de klant de auto weer meegenomen, is de auto op de snelweg uitgevallen en was niet meer aan de praat te krijgen (weet niet of de motor rond ging). Auto met ambulance opgehaald, op de zaak de auto gelost, starten en gelijk lopen.
Raar probleem, waarom deze auto is afgeslagen, misschien te weinig opvoer druk voor brandstof? We willen de auto een dag later weer naar binnen rijden, is de accu helemaal leeg. Start booster erop en gelijk starten.
Het rare is dan ook, wanneer ik het contact aan doe dan brand het acculampje niet, er zitten geen steeklampjes achter maar ledjes. Met uitlezen krijg ik geen concrete code's.
Iemand misschien eenzelfde ervaring gehad?
en wil iemand dit naar prof. sectie plaatsen. Waarom kan ik daar niet posten? (werk bij een garage!)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kan niet posten bij Professionals omdat je geregistreerd bent als Particulier...
heb je al gemeten over de accupolen bij draaiende motor?
mvg, Hans
Moderator Problemcar
achterruit verwarming wil wel eens ingeschakeld blijven bij contact uit,probleem met de uch.
het afslaan ????mischien brandstofdruk maar als die daar op afslaat krijg je wel een foutcode
kijk eens of er een trekhaak onder zit met constante plus erop,ik heb al meer stekkerdozen zien roken! (oorzaak:vocht)
Hans, Kan je de registratie omzetten?
Net nog even de rust stroom gemeten, 0.018 Ampere in rust. Ik zal morgen eens naar de stekkerdoos kijken. Ook ga ik morgen even kijken of ik via actuator test van het instrumenten paneel het accu lampje kan laten oplichten zodat ik uit kan sluiten dat het LEDje niet kapot is.
De spanning over de accu is na het starten stationair 12V, na een keer gasgeven word deze 14 volt en blijft 14 volt.
14 jaar
De auto heeft dus geen achterruit verwarming.
Volgende code's: Engine immobilizer lamp circuit, short circuit to earth: DF105 en deze code's voor abs: DF060 en DF002 in het abs systeem, lijken niet echt rellevant.
De auto kan toch niet rijdende weg uitvallen door de immobilizer?
14 jaar
Er zitten 2 maal relais in onder de koelvloeistofreservoir van de electrische koelvloeistof verwarming. Deze willen nog wel eens blijven plakken en dus binnen 1 nacht je hele accu leeg trekken.
waarom de auto afgeslagen is heeft daar weinig mee te maken.
met vervangen dynamo enz. alles weer goed vast zitten?
even laadspanning en laadstroom na meten lijkt me niet verkeerd.
Fritzje, bedankt voor je reaktie. De auto is weer de weg op. De stekker van het signaal draadje op de dynamo was sterk geoxideerd. Hierdoor ging uiteraard het acculampje niet branden. Ook ging de dynamo nu gelijk bij stationair toerental laden.
Verder hebben we het brandstof filter vervangen voor het uitvallen op de snelweg.
Bedankt voor de tip van de relais. Zal er naar kijken als dit probleem weer voorkomt
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar