Hallo, ik heb hier een twingo staan met het volgende probleem.
-Start wel rond, slaat niet aan.
De 25 ampere zekering die voor beide relais zitten, (links voor in de motorruimte) knalt er telkens uit met op contact zetten.
Wanneer ik de relais(D) voor de ECU eruit trek, blijft de zekering heel.
Deze paarse draad loopt van de relais naar de ECU (in tekening blauw). Wanneer ik de ECU stekker eraf haal blijft de zekering ook heel.
Dus het circuit tot aan de ECU is goed.
Kan ik er van uit gaan dat het probleem zich in de ECU voordoet?
of wordt de ingaande spanning direct afgetakt en zijn er meer componenten die via de ecu op deze zekering gezekerd zijn?
[img]http://img155.imageshack.us/img155/6577/...[/img]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zodra je hem op contact zet wordt relais 2 bekrachtigt en schakelt de benzine pomp in die krijgt zijn voeding ook van die zekering.
als je realis c eruit trekt wordt relais van de pomp ook niet bekrachtigd
dat klopt. maar wanneer ik de relaise D van de brandstofpomp eruit trek. klapt de zekering er nog steeds uit.
dan neem ik aan dat de storing in het circuit van relaise C zit.
(stond verkeerd in mijn verhaal heb het even aangepast)
Probleem deed zicht toch voor in het andere circuit (relaise D). "abc" had gelijk,
1 van de twee draden naar de crash sensor maakte sluiting achter op het uitlaatspruitstuk.
Oplossing: bedrading crash sensor maakt kortsluiting op de uitlaat
mooi dat het opgelost is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar