👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi
Wij hebben een Clio op de brug staan en zijn al een tijdje bezig om achter iets heel simpels te komen namelijk hoe de spanner werkt voor de multiriem.
We hebben ook al contact gehad met een dealer maar die was niet erg behulpzaam.
De spanner ziet er als volgt uit
het is een alluminium blok met daar aan gemonteerd de rol, De spanblok word met 1 bout aan de motor gemonteerd en aan de andere kant aan een soort schokbreker, Nu zou je zeggen dat je de veer mnoet kunnen indrukken, Nou niet dus, Er zit ook nog een uitsparing in trouwens waar een ratel (Middenmaat) in past, maar ook dan krijg je hem niet ontspannen, De dealer zei "wij wippen hem er zo op"
Wij hebben het inmiddels opgegeven, ook zoeken op het internet leverde niets op.
Ik hoop het zo een beetje goed te hebben omschreven
Al vast bedankt
Harm
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gewoon in drukken, niks spannends aan
Ja zoiets dachten wij ook maar er is in die spanner geen beweging te krijgen, er was trouwens ook gezegt zet er een rateltje op en dan draaien dat ie ontspant toen brak de hele blok af en het was een compleet nieuwe set die we gehaald hebben, dus daar kan het ook niet aanliggen lijkt me
13 jaar
Spanner kan idd moeilijk ingedrukt worden. Ik zelf heb een carterstopsleutel (van Renault) warm gemaakt en in de speciale hoek gebogen zo kun je de spanner d.m.v de vierkante inkeping ontspannen. Hij zit bevestigd met 2bouten door de motorsteun heen en is voorzien van sleufgaten.
Probleem opgelost bleek een defecte spanner geleverd te zijn
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar