Een maand geleden verscheen tijdens het rijden de melding "Stop, risico op motorschade". Dus maar direct gestopt, auto naar de dichtstbijzijnde dealer gebracht die constateerde dat de uitlaatdruksensor defect was. Sensor vervangen en probleem leek opgelost. Twee weken later de zelfde melding op het dashboard. Weer direct naar de garage maar deze keer was er niets te vinden dus alleen foutcode gewist en weer doorgereden (wel na betalen van de rekening uiteraard). Nog een week later weer dezelfde melding, die ik intussen niet meer serieus neem. Dus nu maar OBD-stekker gekocht en zelf de foutcode uitgelezen (P0470) en gereset (heel veel goedkoper dan de garage!).
Omdat ik toch graag een definitieve oplossing wil heb ik contact opgenomen met Renault Nederland. Het enige dat ze mij kunnen adviseren is naar de dealer gaan en daar onderzoek laten doen totdat het probleem gevonden is.
Ik vind dit geen oplossing omdat de rekening volledig bij mij komt te liggen. Kan ik van Renault vragen dat ze iets meer doen (bijvoorbeeld meebetalen aan het onderzoek)? Of heeft iemand een idee wat het werkelijke probleem is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou zomaar kunnen dat de druk in de uitlaat te hoog oploopt, bv. door een uitblijvende of onvoltooide regeneratiecyclus. Ik lees in de volgende posts wel of dat bij jouw auto van toepassing kan zijn.
Als dat zo is, zou je zo'n cyclus eens kunnen forceren door een langere snelwegrit met een hoger toerental (dus dezelfde snelheid in een lagere versnelling) te rijden.
Of heb jij een systeem met ureumhars / AdBlue en is dat op?
Ik rijd bijna uitsluitend snelweg, 100 tot 120 km/uur over minimaal 40 kilometer. Dat zou toch genoeg moeten zijn voor regeneratie? Ureum of AdBlue zit er niet in.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar