we hebben staan kango 1.5 dci ..ding rookt vooral blauw na poosje stadsioneer lopen , en als je dan gas geeft grote wolk rook, op toeren walmt hij iets .. motor loopt niet echt slecht .. cilinderkop er af gehad en schoon gemaakt ,kleppen gedaan . distributie gecontroleerd, klep speling, retoer brandstof verstuivers gecontroleerd (nagenoeg gelijk,,,45min getest), egr schoon gemaakt ,carter ontluchting er af gehaald, turbo gecontroleerd op lekkage( olie),,storing uitgelezen (geen storing).. motor gebruikt iets olie ,,logies,, iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zie texst
Wagen al eens op een aparte dieseltoevoer laten draaien?
,, een losse tank ? nee .. motor start trouwens perfect
Klinkt misschien stom ....maar ruikt hij naar verbrande olie of brandstof?
Zo weet je toch in welke richting je moet zoeken.
Patrick.
lekkage in de turbo naar uitlaat kant? turbo ligt er zo af bij die dingen en zo dus makkelijk te controleren
[quote=timhoeks2]lekkage in de turbo naar uitlaat kant? turbo ligt er zo af bij die dingen en zo dus makkelijk te controleren[/quote]
Hier denk ik ook als eerste aan, maar turbo is gecontroleerd??? Katalysator er ook afgehaald??
Misschien door een verkeerd oliegebruik in de zuigergroef vastzittende schraap en zuigeveren ,daardoor ook olieverbruik.
Of misschien lekkage langs de klepgeleiders.
17 jaar
ben je al iets tegen gekomen?
17 jaar
Ik heb van horen zegen , wel door renault mechanieker , dat 1.5 dci mtoren sterk durven vervuilen zo erg zelfs dat reeds na 90.000 kms
de motor open moest bij gebrek aan compressie
Bleek dat de zuigerveren vast zaten in de zuiger ,door vervuiling
nieuwe segmenten en hop daar ging hij weer
heel logisch volgens mij met de huidige service intervallen ,15.000 KM, met dezelfde olie !
De smeerkwaliteit mag stukken beter zijn dan vroeger maar met het hele EGR gebeuren vervuilen ze intern extreem snel
een lagere compressie in 1 cilinder kan een mogelijke oorzaak zijn voor uw klacht , in dit geval gebeurt de verbranding bij een lager toerental niet volledig en kan dit resulteren in blauwe rook, vergelijkbaar met een motor waarvan een gloeiboegie stuk is bij het starten
ikzelf zou eerst maar eens olie en filter wisselen en een kwaliteits reingingsprodukt toevoegen,met een beetje geluk komt hij er terug door
en daarna de olie wat sneller wisselen
wij laten de klant de keuze maar als ik zie hoeveel turbo s en motoren sneuvelen ,roken, slecht trekken,enz. kan je zeker 50% toeschrijven aan vervuiling ,wij raden onze klanten dus aan olie alle 6000 kms te wisselen ,soms moeilijk te verkopen maar ikzelf heb echt weinig problemen met turbo s en sterk vervuilde motoren, zeker als ik vergelijk met wat hier allemaal genoemd word
veel succes
peter
gevonden........ motor echt helemaal vervuild (door egr) en uitlaad kant turbo lek waar door hij alle troep nog een keer op vrat ,, andere turbo en schoon gemaakt .. loopt weer als een speer .. bedankt voor jullie reactie's
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar