Beste forum leden,
Ik heb een renault trafic iii uit 2016 met 1,6 motor met 70d km en nu word de de motor soms ( 1a 2 keer per week) erg heet, bij het openen van de motorkap komt de hitte je tegemoet en komt er stoom (niet veel maar wel duidelijk zichtbaar) bij de turbo vandaan. De koelvloeistof temperatuur blijft gewoon rond de 77 - 80 graden en de ventilatoren springen ook niet aan. Ook blijft de olie en koelvloeistof gewoon op peil. Je kunt het ook binnen ruiken (soort van warme olie geur) als de motor heet wordt als je bijvoorbeeld stil staat voor een stoplicht onder het rijden ruik je niets. Na het aan en uit zetten en een stuk door rijden komt er na aantal kilometers geen stoom meer van de turbo en het motorblok is minder warm bij het openen van de motorkap zeg maar gewoon warm. Verder loopt de motor mooi geen geluiden of iets dergelijks.
Zou iemand een idee hebben wat dit zou kunnen zijn of waar ik naar kan kijken?
Kan het zijn dat de thermostaat niet open gaat of niet goed werkt? of loopt de temperatuur dan veel hoger op?
Of zou het te maken kunnen hebben met regenereren van een roetfilter aangezien het niet altijd is en omdat de motor en turbo dan heet worden?
Weet iemand wanneer de trafic gaat regenereren of om de hoeveel kilometer?
Er zijn overigens geen foutcodes
Geplaatst door amateurbmw (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Trafic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
amateurbmw (0), 2 jaar geleden
Heeft waarschijnlijk toch met regenereren te maken iets anders kan ik niet vinden alleen kan de stoom nog niet plaatsen... al is dat de laatste tijd minder voorgekomen
sjaak14 (0), 2 jaar geleden
Komt door regeneratie, als je blok wat olie zweet wat op de uitlaat of DPF terechtkomt kan dat stoom en een lekker brandluchtje geven. Een DPF kan letterlijk gloeiend heet worden.