Ook wij hebben een scenic 1.5 dci 100pk. die regelmatig de mededeling geeft "Inspuiting Controleren" die samen met het lampje "Service" gaat brand.
De loopt onrustig, kan de snelheid NIET vasthouden, op een autoweg niet kunnen inhalen en 80 km/h achter een vrachtwagen de snelheid loopt terug gaspedaal intrappen reageert de auto niet op, gaspedaal los even wachten en dat pas kon je weer gaan versnellen. Een onrustinge cruisecontrol snelheid varieerde wel met 10 km/h meer en minder dal de vast gestelde snelheid. Regelmatig een blauwe walm uit de uitlaat. De turbo begint pas te werken tegen de 3000 tpm. Soms wint een brommer een stoplicht sprint.
Na diverse keren de computer uit te hebben gelezen met o.a. de volgende storingen: defecte gloeibougie's, Inlaat druk, Turbo druk, Turbo regelklep.
Zijn de volgende reparaties zijn al uitgevoerd.
- 2 defecte gloeibougies vervangen.
- Reinigen van de EGR-klep d.m.v. brandstof toevoeging.
- Koel sensor vervangen (gaf kortsluiting).
- Turbodruksensor vervangen.
- De EGR-klep, inlaatspruitstuk en turbo gereinigd.
Na dat de laatste keer dat de egr-klep, inlaatspruitstuk en turbo is gereinigd, loop de auto veel lekkerder en rustiger. Kan de snelheid vast houden. Kan met een gerust hart weer stoplicht sprintjes doen (uiteraard als de motor lekker warm is). Echt een heerlijke auto!
Toch krijgen we nu weer de melding "inspuiting controleren" + lampje "service" de motor is volledig warm. deze melding komt in beeld wanneer we door accelereren en een snelheid hebben van 95 - 105 km/h in de 4e versnelling. De auto houdt even een klein beetje in (1 of 2 seconden). Maar zoals de problemen die hierboven staan hebben we nu niet meer. De computer is nu nog niet uitgelezen.
Heeft er iemand een idee wat ik de garage houder mee kan geven om naar te kijken of is dit een laatste stuiptrekking?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcodes uit laten lezen en hier plaatsen (nummer + omschrijving).
Ja, moet echt uitgelezen worden. Kunnen injectoren zijn (300 euro/stuk), brandstofpomp (900 euro) of beide. Of de EGR reageert nog steeds niet goed en moet worden vervangen. Of turbo defect, >2000 euro...
Laat beslist even weten hoe dit afloopt!
15 jaar
Het heeft even geduurd, ik loop niet wekelijks naar een garage toe om de storing uit te laten lezen een aantal malen is er geen storing uitgelezen (die stonden er niet in)
Het is een tijdje goed gegaan totdat er weer een reinigingsmiddel van Forte bij in de diesel is gegaan.
Nu toch gelukt, de volgende storingcodes zijn gevonden.
Storingcode : omschrijving
P0033 : Turbo regelklep
DF017 : ?? Voorwerwarming ???
023550 : onbekend
14 jaar
Ik heb een scenic 1.5 dci met het zelde probleem (code 023550 onbekent) en niemand kan mij antwoord geven wat er wordt bedoelt met deze code,of toch wel ????
Zoals je hier boven al kan lezen loop ik niet weekelijks bij de garage.
Als ik me nog goed kan herinneren dan is de "code 023550 onbekent" een verzameling van kleine niets zeggende storingen, is mij verteld.
Oplossing uit een onverwachte hoek op onze "Inspuiting Controleren"
Wij hebben een terugroep actie vaqn renault gekregen ivm. de automatische handrem. Daar werd ook geconstateerd dat de motorsteun stuk was.
Ja de auto trilde wel maar het is een diesel dachten wij altijd. Hiervoor een LPG gereden.
Nieuwe motorsteun erin auto trilt niet meer ( inmiddels al 7 weken ) een heerlijke trillings vrije auto.
Bovendien hebben we de melding "Inspuiting Controleren" nog maar zelden gehad in denk dat ik ze in al die weken op 1 hand kan tellen. En daarvoor kregen we de melding bij elke rit in beeld.
14 jaar
Wat heeft het vervangen van je motorsteun gekost ?
14 jaar
Onze auto trilde nog al heb 'm laten vervangen bij de renault dealer voor ongeveer 200 euro. Een half uurtje werk kon erop wachten.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar