Goedemorgen,
Heb vanmorgen een Scenic opgehaald die vanmorgen niet meer startte.
Auto gaat op contact, maar startmotor draait niet. Accuspanning oké
Op display komen de meldingen: Laadstroom defect, Oliedruk defect en parkeerrem defect.
Alle systemen uitgelezen en in verschillende (ABS, Centr. elektronica, en parkeerrem) komen fouten in met betrekking tot communicatie storing met motormanagement via CAN. En een onbekende fout B120F in ABS
Ik kom niet in het motormanagement (ook niet via OBD) Dit kon ik in het verleden altijd wel met mijn KTS.
Alle zekeringen gecontroleert. Ook accu verwijdert en zekeringen bij L koplamp allemaal gecontroleerd (ook de grote 40, 70 ah)
Geen water in stekkers bij zekeringkast motorruimte. Massa kabel op bak goed.
Koelvin gaar ook gelijk draaien bij op contact zetten en blijft soms doorlopen wanneer kaart uit auto is. Gaat dan na 5 min. uit.
Iemand nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zekeringen op pluspool van de accu ook allemaal heel?
Ja allemaal heel.
ik denk dat de upc kapot is ,zekkerringkast langs accu
kan je evt van andere auto proberen als je dan weer loopt niuwe bestellen en juist dynamo inlezen
UCH overgezet van een goeie auto maar helaas geen resultaat..
uch is niet goed je moet zekkerring kast naast accu doen (upc) uch hoort bij auto is gecodeerd
Sorry schrijffoutje.. heb je zekeringkast overgezet naast de accu..
dan uitlezen met clip of misschien tip hieronder bij rare stoorringen
ooit wil de stekkerverbindingen onder voorstoel (als water afvoer arco verstopt is geweest) stoorringen geven op can bus systeem deze zijn dan niet goed
Na vanmorgen alle plussen minnen te hebben gecontroleerd en k-lijn naar diagnose nog steeds geen probleem gevonden.
Nu maar eens naar dynamo gekeken en gemeten. 2 polige stekkers losgenomen om te meten en nu start hij zo ineens weer!!
Stekker weer gemonteerd en blijft starten en lopen?? Laadt ook goed bij..
Met andere woorden auto loopt weer maar weet niet wat ik heb gerepareerd :-(
Nu kan ik MM ook weer uitlezen. Zat een fout in:
P2502 Informatie dynamo vermogen CAN communicatie gestoord/unplaus. sign.
Kan een defecte dynamo (diodebrug?) dit veroorzaakt hebben? Kan het eigenlijk nog niet goed rijmen met alle klachten.(computer niet uit te lezen)
Dikke plus achterop de dynamo ook wat aangetast.
René
dynamo wordt geregeld door upc en koelfin ook zo hem toch uitlezen met renault apperatuur (clip)
is upc niet vochtig geweest bijv door cleanen motor?
UPC grondig bekeken en ook gewisseld.. Heb de dikke plus aansluiting in ieder geval vernieuwd. Ik probeer het zo eerts eventjes..
Gisteravond meegehad maar na een kilometer of 6 weer gestrand. Hield er zo mee op onder het rijden. Straks maar eens proberen uit te lezen..
kabels bij accu niet doorgeschuurd komt ook ooit voor
Na lang zoeken een draadbreuk in kabel vanaf upc. Praktisch niet waarneembaar.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken..
waar zat ie ongeveer ooit foto van en wat voor dikte kabel cq kleur etc
Was oranje kabel in bundel voor de accu langs.. Zag je reaktie #13 jammer genoeg pas toen ik de breuk al gevonden had :-(
Maar gelukkig opgelost.. Je zal je een breuk zoeken..
ben graag op de hoogte ja oooit is het niet leuk maar aanhouder wint
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar