auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Scenic: scenic diesel 1997 start niet door lucht in brandstof

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 dt

Hoi,

ik hoop dat jullie kunnen helpen of raad geven, ik heb een scenic diesel van 1997 (19dt)

Het probleem is als volgt:

Als de wagen een dag heeft stilgestaan krijg ik hem niet gestart, ik heb met het balletje gepompt en de ontluchtingsnippel op de pomp zo ontlucht, resultaat> nog steeds niets.

Dan heb ik één voor één de leidingen van de injectoren losgedraaid en heeft een maat terwijl proberen te starten. Na de 4de leiding had hij er even zin in. Nogmaals de ontluchtingsnippel losgedaan en opgepomt en toen sloeg hij na enkele malen starten aan.

Vandaag een dag later weeral niets.

Nu is het mij wel opgevallen dat als ik het balletje oppomp tot deze hard is, na enkele seconden ik weer kan bijpompen, het blijft dus niet hard. ook hhor ik als ik oppom een luchtsissend geluid, echter zie ik nergens diesel lekken ofzo. Wat kan ik het beste nu doen?

Eventueel ook de brandstoffilter vervangen? of zit er een dichting die kan lekken in het potje van de brandstoffilter?

graag tips van de renault experts :-)

thanks

Geplaatst door

ericlebegge (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je druk wegzakt dan heb je toch een lek is je balgpompje niet lek? omdat de druk zo snel weg zakt! kijk je hele brandstof systeem je retouren van je verstuivers al vervangen? rond je brandstoffilter wil ook nog wel eens de rubbers lekken....

Dat is het net, ik zie nergens een lek, wel hoor ik wat als ik in het pompje knijp. Een geluid van vloeistof en lucht (soort borrelend geluid, moeilijk te omschrijven)

De dieselfilter maak je toch los met het torx schroefje bovenaan hé? Misschien zit deze te los?

ericlebegge 0

16 jaar

een lek hoef je ook niet te zien het kan lucht naar binnen mee zuigen. Kan met een torx bij mij zit het met een imbus vast dus het kan ook anders bevestigd zitten. Het filter hangt in een pot kijk alle rubbers na en zeker ook je brandstof filter die kan vuil zijn. De filter kan je dan ook gelijk vervangen. Maar omdat je helemaal bijna geen druk heb lijkt me het sterk dat dat het is. Leidingen van je verstuivers kun je gewoon laten zitten, ontluchten kan gewoon door de nippels en daarna op druk te zetten. Ik zou toch je rubbers van je balgje ook nakijken het rubber kan uitgerekt zijn. En retouren van verstuivers ook ( worden bij een grote beurt ook vervangen). Heb je de opbrengst van je pomp al eens op laten meten of opgemeten. Als je auto het doet rijd deze dan ook goed????????? en heb je je gloeipluggen al nagekeken? of start je auto goed als er druk op het systeem staat...

suc 6 mark

Hij heeft altijd goed gestart, dus aan het voorgloeien ligt het ook niet want als hij ontlucht is slaat hij aan ne enkele malen starten. Het is me wel opgevallen dat met gwoon ontluchten het niet veel helpt (via de nippel op de pomp) wel als ik de toevoer van de verstuivers los heb gehad om te ontluchten. Ik ga morgen bij renault een nieuw pomje-balgje halen en de dieselfilter eens vervangen hopelijk helpt dit. Misschien ook maar even de retourleidingkjes van de verstuivers

ericlebegge 0

16 jaar

n balgje, filter en retouren van je verstuivers vervangen kan nooit geen kwaad. Smeer gelijk je rubers in met vaseline dan dicht het ckr beter af. Is het probleem dan nog niet weg dan denk ik dat je bij de pomp moet gaan zoeken. Opbrengst meten kan & omdat de druk weg is heb je n grote kans dat die kapot is. Zeker omdat je de leidingen op je verstuivers moet openhalen om te ontluchten geeft aan dat je bijna geen druk hebt dan.

Ok ik heb dus pompje en dieselfilter vervangen, ik kan hem nu hardknijpen maar start steeds niet, is het zo dat het balgje hard moet blijven? het wordt namelijk een beetje zachter na een 15 tal minuten. de retourbuisjes heb ik besteld. eventueel kan ik ook eens de gloeikaarsen nakijken of kan dit er niets mee te maken hebben?

ericlebegge 0

16 jaar

Staar je niet blind op lucht.. ik had de klepspeling ook eens gecontroleerd...

garageburgwal 0
badge

16 jaar

Heb je afstelgegevens voor dit type motor? Ook ergens een handleiding (heb dit al gedaan bij een ford maar is steeds handig zo'n manual) ;-))

ericlebegge 0

16 jaar

Ik meen 0.2/0.4 koud afstellen.. gewoon je nok omhoog zetten van de betreffende klep dan kan het niet missen..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

ik heb hem gisteravond nog eens via de toevoerbuisjes op de injectoren ontlucht tot hij aansloeg en liep, heb toen gezien dat de uiterst linkse injector beneden diesel lekt en luchtblaasjes vertoont, blijkbaar staat deze los, hierlangs kan dan ook lucht in het systeem komen of niet ?

ericlebegge 0

16 jaar

dat lijkt me wel.........als het los staat. Het hele systeem staat op druk als er een lek is trekt de lucht naar binnen. En als ik het goed heb is dat bij je injectors het hoge druk gedeelte vanaf je pomp naar je blok vandaar die diesel en luchtblaasjes. Misschien is het wel verstandig om even te kijken wat daar mee aan de hand is omdat die los is en als mogelijk vast te zetten......!!!! succes

Is opgelost, barstje in brandstoffilterhui waardoor valse lucht aangezogen werd

ericlebegge 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.