Mijn renault clio (1.2 multipoint-injectie, motorcode D7F A730) schokt sinds enkele weken bij het accelereren vanuit lage toerental : vooral vanuit 2de en 3de versnelling. Blijft soms ook niet meer stationair lopen, de motor heeft dan tegelijkertijd minder vermogen. Heb benzinefilter reeds vervangen en alle elektrische leidingen en vacuumslangen nagekeken.
Ik heb deze wagen in occasie gekocht (45000km) en weet niet of de bougies al vervangen zijn : zou dit het probleem kunnen zijn ?
Geplaatst door Italiaantje (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
wiener (0), 19 jaar geleden
Als de bougie slecht zijn gaat de wagen schokken of stoteren.
Het zou ook kunnen zijn dat er vocht op bougie kabels aanwezig is
dan gaat de motor ook begingen te schokken.
Er bestaat een product voor op de bougie kabels te spuiten.
Je zou ze eens kunnen nazien of vervangen.
succes!
Italiaantje (0), 19 jaar geleden
Heb bougies vervangen en kabels nagezien. Probleem is niet opgelost. Toch bedankt voor de tip. Nog andere suggesties ?
Jan4963 (0), 19 jaar geleden
Computer al laten uitlezen!
Controle van de vonk,is het allemaal even sterk
Controle van de klepspeling
Controleer de inspuitbeeld van de injectoren,door de gallerij eraf te halen .En op een stuk papier kijken wat de beeld is ,of dat er een niet goed meedoet!
Is de spruitstuk niet lek(valse lucht)
Zo kun je verder zoeken..............succes
Italiaantje (0), 19 jaar geleden
Probleem is opgelost. Heb originele Renault-bougies gezet en de luchtfilter vervangen. Deze laatste bleek nog nooit vervangen.
Nochtans deze wagen is altijd onderhouden geweest bij een officiële dealer. Zo zie je maar. Bedankt voor de tips.