close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault KANGOO: Schokkende motor bij stationair

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M A7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 70

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn motor flink begint te schudden/schokken bij stationair draaien, zodra ik gas geef is het probleem verdwenen.

Het lijkt eerder dat de auto dan te laag loopt of te weinig brandstof krijgt dan dat die te hoog loopt, het aparte is dan wel dat er met gas geven niets aan de hand is.

Het toerental is gewoon normaal dus daar ligt het niet aan, ook is er in de uitlees apparatuut niets te vinden.(ook geen storingen)

De injectoren zijn al vervangen, bougies, bobines, ander gasklephuis is ook geprobeert, en ook is als test even een andere inspuitcomputer geprobeert.

Er is tevens een compressietest uitgevoerd en deze wijst er op dat ook iets motorisch niet het probleem is.

Geplaatst door

mrBowie (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het toerental wordt door een stelmotor geregeld , De conclusie is daarom fout .

Zoek waar er valse lucht naar binnen komt .Te controleren met remreiniger

Je kunt ook een voor een de stekkers van de injectoren nemen om te zien welke cilinder er dan niet mee doet.

Bij bobines los nemen schakelt ook de gelijk lopende cilinder uit, dat kan jou op het verkeerde been zetten.

Vr Groet.

Punt 50
badge

7 jaar

We hebben al op meerder plaatsen gezocht naar valse lucht alleen deze locaties komen wij niet tegen.

Verder heb ik ook al de stekkers van de injectoren een voor een los getrokken zonder resultaat.

Het lijkt er alleen niet op dat de auto op 3 cilinders loopt(al klinkt het wel zo), het lijkt meer alsof de motor zich telkens probeert bij te stellen en daardoor begint te schokken.

Ook hebben we de mapsensor geprobeert maar ook deze was helaas niet de boosdoener.

mrBowie 0

7 jaar

Je kunt ook nog de brandstofrail los nemen inclusief de injectoren om te zien of er afwijkingen zijn met inspuiten . Met een startpoging.

Vang de benzine wel op i.v.m. brand . Let op dat de o-ringen van de injectoren wat smering krijgen en schoon blazen tegen invallend vuil bij demontage.

Succes.

Punt 50
badge

7 jaar

Bedankt voor de reacties, mijn excuses voor het niet helemaal duidelijk omschrijven.

Ik heb ook de injectorrails in zijn geheel los genomen en de auto gestart, er was geen enkele afwijking in de sproeierbeeld op te merken.

Wel heb ik het gevoel dat de problemen zijn begonnen nadat de benzinetank tot het minimale was leeggereden, vandaar ook mijn eerste pogingen om het probleem bij de injectoren te zoeken.

mrBowie 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.