Beste allemaal,
Betreft een probleem met een kangoo 1.4 automaat bj 2000
Het schroefdraad van een kopbout is dol, aangezien deze auto's niet heel veel meer waard zijn is het denk te prijzig om bij een revisie bedrijf nieuw schroefdraad te laten monteren (als dat al kan, heb er geen ervaring mee ) en de kop te laten vlakken.
Misschien is een compleet ander blok kopen wel goedkoper maar mijn vraag daar over is.
Ik moet de automaatbak en alles dan over bouwen maar past zo bak /koppelomvormer achter elke 1.4 van dat bj ongeveer of moet de hele motor code echt exact het zelfde zijn?
Voor de Renault kenner de laatste cijfer van de code de 701 bijv
Alle info is erg welkom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het beste is dat je terug een 701 zoekt.
Ik denk wel niet dat er een verschil zit tussen een 700 en 701 maar ik heb al eens ene gehad die storingen aangaf en die ik er ook niet uit kreeg.
Is helicoil geen optie?
Ferry
5 jaar
Hoi ferry bedankt voor je reactie, ik heb daar geen ervaring mee en heb ze ook niet. Maar misschien doen ze dat soort dingen wel bij een revisie bedrijf.
Moet wel sterk schroefdraad zijn uitraad
5 jaar
Google even ,dan vindt je allerlei zaken over schroefdraad vervangen met o.a. Helicoil. IK zou niet direct een andere motor nemen.Veel werk en je moet ook maar afwachten of hij goed is.Veel succes.
Ferry
5 jaar
[quote=ferdinand]Google even ,dan vindt je allerlei zaken over schroefdraad vervangen met o.a. Helicoil. IK zou niet direct een andere motor nemen.Veel werk en je moet ook maar afwachten of hij goed is.Veel succes.
Ferry[/quote]
Dit lijkt mij ook de beste oplossing. Een schroefdraadreparatieset M10*1,5 koop je voor zo'n €35. Zo'n verbinding is nog sterker ook dan het originele.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar