Goedendag, ik zit met een probleem. mijn koppeling was versleten en omdat ik het subframe niet loskreeg heel het spul eruit getakeld en toen maar gelijk een nieuwe distibutieset erop en waterpomp, echter voorheen liep die dus goed maar als ik hem start en dan belast hoor je de verstuivers flink tekeer gaan.
Nu las ik hier en elders over een gates riem dat de markering niet klopt, ik heb nogmaals de timing gecontroleerd en die staat volgens de streepjes dus goed. helaas had ik de oude niet afgetekend omdat ik ervan uitging dat het met die strepen wel goed zit en op de oude riem is niks meer leesbaar aan streepjes. het geluid is net of er een hoop lucht in het systeem zit maar ik heb er al een tijd mee gereden dus dat moet er dan al uit zijn ik zie ook geen luchtbellen in de leidingen.
De tanden tussen de 2 streepjes is 65 voor krukas nokkenas en 30 tussen nokkenas en pomp. de auto rookt niet trouwens en onbelast hoor je wel iets maar minimaal. zou de brandstof pomp dan toch een tand verkeerd staan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de verstuiver eraf gewest? Zo ja, zijn die weer op de "oude" plaats terug gemonteerd?
nee er is verder niks los geweest voorheen was het nog goed dus moet iets met die timing te maken hebben dan denk ik zelf. krijg hem trouwens ook niet uitgelezen. geen communicatie zegt ie.
5 jaar
Las ergens iets over een sensor op de pomp die vervroegt ofzo, op kontakt hoor je hem ratelen is dat goed of slecht. las dat ze wel eens vast gingen zitten kan dit dat geluid veroorzaken
5 jaar
Het ratelend klepje is alleen van toepassing op een brandstofpomp met gaskabel. Het klepje moet een paar tellen ratelen als je de auto op kontakt zet.
Heb je bij het uitbouwen van de koppeling de krukassensor niet beschadigt? Of de stekker vergeten?
[quote=Henk Nobach]Het ratelend klepje is alleen van toepassing op een brandstofpomp met gaskabel. Het klepje moet een paar tellen ratelen als je de auto op kontakt zet.
Heb je bij het uitbouwen van de koppeling de krukassensor niet beschadigt? Of de stekker vergeten?[/quote]
Ik heb een brandstofpomp met gaskabel. ik zal die sensor eens bekijken idd niet aan gedacht maar ik had wel eerst de sensor verwijdert voor dat ik de bak heb gedemonteerd . maar het gekke is hij loopt wel gewoon dacht als die niet is aangesloten ofzo dat die helemaal niks doet. wat ik wel vreemd vindt is dat als ik hem start hij de eerste paar seconden wel geluidloos loopt normaal dus zoals altijd daarna begint het geknikker. had vd week de timing nogmaals gecontroleerd maar die staat goed volgens de streepjes op de riem. had ook ff een ander merk riem bekeken bij de materialenzaak maar die streepjes staan hetzelfde.
5 jaar
[quote=Henk Nobach]Het ratelend klepje is alleen van toepassing op een brandstofpomp met gaskabel. Het klepje moet een paar tellen ratelen als je de auto op kontakt zet.
Heb je bij het uitbouwen van de koppeling de krukassensor niet beschadigt? Of de stekker vergeten?[/quote]
Inderdaad het stekkertje vergeten, raar dat die dan wel start. super tevreden nu kan eindelijk weer rijden zonder gerammel dank je wel Henk Nobach
5 jaar
Waar zit dat stekertje precies? Ik heb hetzelfde probleem met mijn kangoo 1.9 d55
2 jaar
deze kan op slot, gevonden dankzij henk. het was ook moeilijk te zien of de stekker erop zat maar met wat dingen weg te halen kwam ik de stekker los tegen.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar