Beste collega's, Heb hier een voor kenners misschien een bekend probleem,
Na het wisselen van DMF vliegwiel en SAC koppelingsset, schud de auto met optrekken in de twee, drie en vier.
In de een en vijf is niets te merken, ook al met zeer lichte belasting, het lijkt op 3 cilinders lopen maar dan met een veel lagere freqentie, wel heel goed voelbaar.
Aandrijfassen ,motorophanging en fuseekogels heb ik gecontroleerd.
Stationair en op toeren loopt de moter abs. trillingsvrij.
Normaal als een binnenhomokineet slecht is krijg je een flinke trilling bij bv. 80 kmh.,maar dan is de freqentie van de trilling veel hoger.
Wat ik zelf nog kan bedenken en nog niet gecontroleerd heb , dat er wellicht een naaldje uit een van de tripod is gekomen met monteren van de aandrijfas, deze ging nl.niet uit het fusee, dus dat was lastig monteren ivm gewicht.
gr roel
Nou, ik sta voor een raadsel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ber er inmiddels uit, zat verkeerde vertanding voor de BDP gever op., zat fout in de doos, nummer op doos was goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar