ik heb hier een scenic III staan die een paar seconden rond gaat en dan stopt met starten.
er staan 3 storingen in het geheugen oranje te knipperen maar die krijg ik niet gewist,ik krijg de melding aan uitvoeringsvoorwaarde is niet voldaan.
storingen hebben betrekking op voorste en achterste lambda sonde(stekkeres los geweest met contact aan.)
en dtc 056016 voedingsspanning laag
als ik kijk in de uch blijft de startblokkering aan staan en staat er bij ET 471 staat 4(mislukte herkenning tussen uch en inspuiting)
bij ET 229 staat leeg(geen startblokkering code ingeheugen)
auto is zo van de poetser gekomen ,hij kreeg hem niet meer gestart door een lege accu(ik denk/ben bang dat hij hem heeft overgestart en de + en - heeft verwisseld.)
ik heb alle zekeringen va de upc gecontroleerd en kan er verder geen vinden.zit er nog ergens een zekering houder verstopt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
achter de batterij zit de accu-onderbreker met daarnaast een bakje met een 5tal zware zekeringen in. Ben niet zeker dat alle Scenic 3 dit hebben. Heb al voorgehad dat de upc gesneuveld was na platte accu. Zijn alle rekeneenheden groen in het netwerk?
Als je symtoom code hebt kan men toch een geleide diagnose uitvoeren.
Kijk eens op de BDU unit bij de accu waar de plus accu naar toegaat of je overal voeding erop heb als de auto op contact staat.
probeer eens gewoon een harde reset? Ook écht alle zekeringen heel?
Is de auto vanaf de poetser rijdend naar je toe gekomen?
Overleg met je poetser hoe je dit in de toekomst kan voorkomen, dit zal steeds belangrijker worden.
de maxi zekeringen ook al gecontroleerd? zitten dacht ik onder een extra bescherm plaat onder de UPC
alle rekeneenheden zijn groen behalve inspuiting deze storingen zijn ook niet te wissen.
als ik de diagnose naloop kom ik op het punt dat de startvergrendelings code van de uch naar de insp gestuurt moet worden en hier kan ik niet verder want die mogelijkheid heb ik niet.
harde reset al geprobeerd,de zekeringen van de upc er 1 voor 1 uitgehaald ,in de houder voor de upc zit nog een maxi zekering die is ook goed.
als de poetser een fatsoenlijke starthulp zou gebruiken was er denk ik niks aan de hand geweest.het is nu nog een vermoeden van verkeerd aangesloten start kabels maar ik ben er bang voor
Als je op de BDU meet heb je daar overal voeding op?
Zekering 5A niet defect van de BDU deze zit in de BDU zijkant rubber hoesje verwijderen.
Kom je met de clip in alle organen?
ga maandag kijken voor die zekering,ik kom wel in alle rekeneeheden en kon overal de foutcode's wissen behalve in 120.
voor zover ik gecontroleerd heb werkt alles
Toevallig geen massa draad vergeten op de min accupool?
is de PCM compleet rood in het overzicht, dus niet benaderbaar ?
@ramjod zitten 2 dikke massa strips op de minpool en verder niks.
@ renaulmonteurtje nee is niet compleet rood en dus wel benaderbaar
ff gekeekn naar de zekering van de BDU maar ie is ok heb overal spanning.
ga kijken of ik de startvergr code kan laten inleren
Wissel de UPC eens met een andere auto.
Volgens mee kun je deze gewoon wisselen is niet gecodeerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar