👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Gistermorgen ging het laadstroomlampje branden. Ongeveer 5 km verder viel de auto totaal uit. Accu was totaal leeg.
Ik heb een (geteste) dynamo van de sloop gehaald, accu opgeladen en ondertussen de dynamo gemonteerd.
Overigens zat er een verschil in de dynamo: Degene die uit mijn auto kwam had 2 aansluitingen: + en L, de vervangende had er 3: +, x en L.
Ik had de kabels op + en L gemonteerd, na het starten bleef het laadstroomlampje branden. Uiteindelijk de L verwisseld voor x, en toen bleef het laadstroomlampje uit.
Echter: de dynamo laadt niet bij. Na montage van een nieuwe accu gemeten: 12.7 V voor het starten, 12.2 met draaiende motor.
Is de dynamo toch kapot, zitten de kabels niet goed of zit er nog iets tussen het laadcircuit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijft het dashbordlampje ook uit als de auto alleen op contact staat.
Deze moet natuurlijk wel branden.
Als je op de stuurdraad op de dynamo meet krijg je daar spanning om de dynamo te bekrachtigen , zoja wat meet je dan als de auto loopt op de dikke plus van de dynamo.
Massa wel goed.?
waarom haal je niet gelijk een dynamo die hetzelfde is?? sta je nu ook niet te prullen met aansluitingen.
Wat gebeurt er als je met een controlelamp ertussen de L aan de plus accu aantikt?
Het probleem is opgelost door revisie van de originele dynamo. Hij geeft nu 14.5 constant aan bij lopende motor, 12.9 als de motor uit staat.
De 2e aansluiting is blijkbaar voor het toerentalsignaal bij een dieselmotor.
Bedankt voor het meedenken!
13 jaar
bedankt voor de feeback!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar