goedenavond
heb een twingo uit 1999 deze slaat niet aan brandstofpomp en ontsteking krijgen geen spanning alle zekeringen gecontroleerd zijn goed.
botsschakelaar doorgemeten en is goed.
stekker computer gecontroleerd ziet er goed uit ook de computer geen bijzonderheden.
zowel met Autel uitlees apparatuur als een simpele eob tester kom ik niet in de computer van de motor.
toerentalsensor gecontroleerd en werkt naar behoren.
lampje van start blokkering is uit op dashboard en knippert niet met uitlezen zegt ie ook dat er niks geblokkeerd staat.
accu spanning is goed.
heb wel spanning op stekker op brandstofpomp voor de vlotter.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eerst eens of er spanning staat op het hoofdrelais. Daar moet je 2 aansluitingen zijn met de accuspanning klem 30 zekering F1. Voeding ECU Klem 15 via zekering F5 (zekeringen onder de motorkap)
Sorry, ik kijk bij een Clio. Maar zou toch eerst de voeding van hoofdrelais bekijken. Ook de voeding van ECU. Zie in HaynesPro dat er een TSB is met motor slaat niet aan en geen communicatie. Oorzaak, defecte ECU. Maar dan zou ik toch eerst even goed meten om het e.e.a. uit te sluiten.
Weet je toevallig waar het hoofd relais zit bij deze twingo?
Heb 3 relais naast de accu zitten in de zekeringkast maar die doen niks met contact aan zetten.
R3 is brandstofpomp, R5 is startonderbreker (denk hoofdrelais)
Kan zijn dat de relais niet aangestuurd worden vanuit de ECU.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar