Hallo allen,
Mijn dochter heeft sinds gisteren een probleem met haar Twingo. Na het afzetten van haar auto, waarmee ze zonder problemen gereden had, besloot ze hem te starten om hem wat netter te parkeren. Na het starten ging het toerental naar ca 4000 toeren met een onregelmatig lopende motor. Van schrik heeft ze de motor gestopt. Vandaag uitgelezen met mijn OBD uitlezer en daar kwam foutcode C0074 naar voren. Storing gewist en contact even uitgezet en hierna aangezet voor 1 minuut om vervolgens uit gezet en hierna de motor gestart (actie heb ik ergens gelezen). Hierna motor probleemloos gestart en een flink stuk mee gereden. Auto geparkeerd en vervolgens uit gezet en direct weer gestart net zoals mijn dochter gedaan had. Hierna weer hoge toeren en onregelmatig lopende motor en weer foutcode C0074.
Is er iemand die dit meegemaakt heeft en mij op weg kan helpen?
Fijn weekend en groeten.
Ton.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met wat heb je uitgelezen? Geen beschrijving bij de code?
Een C- code heeft met het rem/abs/esp systeem te maken.
Controleer eens of hij ergens valse lucht trekt, en dan vooral aan de slang naar de rembekrachtiger.
Hallo allen,
Afgelopen dagen geconstateerd dat de gasklep bij starten ca 25% open bleef staan (zie foto stand gasklep). Normaal ligt de klep bij dicht. Waarschijnlijk kwamen hier de hoge toeren vandaan. Na dichtdrukken van de klep en weer aanzetten van het contact ging de klep weer naar de stand van 25% open. Dat leek mij niet goed.
Op internet gelezen dat de gasklephuizen watergevoelig zijn om dat de goot erboven op het huis lekken. Dus vandaag het gasklephuis uitgebouwd en open gemaakt d.m.v. uitboren popnagels. Deksel gelicht en vervolgens alles gecontroleerd. Middelste van de tandwielen liep heel zwaar. Deze van het asje gehaald, schoongemaakt, en voorzien van een beetje vet( foto 2 tandwielen. zonder middelste tandwiel). Tevens de contacten van de gasklep sturing ingespoten met contactspray en de contacten van de gaskleppositie(foto gasklep positie) schoongemaakt en ingespoten. Alles in elkaar gezet en weer ingebouwd. Motor gestart en alles lijkt weer goed te werken. Volgende stap is het aanpassen van de goot, zodat er dan geen water meer op het gasklephuis kan komen. Waar de vreemde storingscode vandaan is gekomen weet ik niet, maar alles is gereset en komt niet meer terug. Bedankt voor het meedenken.
1 jaar
Probleem is nog weg. Het schoonmaken van het gasklephuis lijkt de oplossing
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar