close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Slaat niet goed aan bij koude start

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16V

Mijn Espace slaat moeilijk aan bij een koude start. Het is niet de accu, want de startmotor draait prima, ik moet alleen de startknop een paar seconden ingedrukt houden voordat de motor aanslaat. Bij een warme start slaat ie altijd meteen aan.

Verder loopt hij als een zonnetje, houdt niet in, stottert niet en accelereert prima. De kilometerstand is 164000, bij 128000 zijn er nieuwe bougies in gekomen. Olieniveau zit halverwege min en max.

Geplaatst door

RenaultDriver (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan een lekkende lpi injector zijn. Als de motor een tijdtje stil ligt dan loop het gas uit de leiding via de lekkende injector in het inlaatspruitstuk. Hierdoor kan de motor dan moeilijk aanslaan.

[quote=jeroenmonteyne]kan een lekkende lpi injector zijn. Als de motor een tijdtje stil ligt dan loop het gas uit de leiding via de lekkende injector in het inlaatspruitstuk. Hierdoor kan de motor dan moeilijk aanslaan.[/quote]
Hoe zou ik dit kunnen vaststellen? De LPi injectoren zien er wel wat roestig uit aan de buitenkant. Als ik me niet vergis, dan zou lekkend lpg moeten verdampen in de inlaat, dat zou dan toch allerlei andere effecten moeten geven zoals backfires?

Ik heb de auto nog maar net, maar ik zie in de onderhoudshistorie dat de bougies nogal vaak zijn vervangen. Wellicht moeten er toch nieuwe in. Wat voor reden kan er zijn om de bougies vaker te vervangen dan Renault voorschrijft?

RenaultDriver 0

16 jaar

Ga eens een paar dagen alleen op benzine rijden en kijk hoe het dan is.Dus ook niet even proberen op lpg maar alleen op benzine.

ksie 0
badge

16 jaar

Dat is inderdaad je juiste manier om zoiets te controleren!

[quote=ksie]Ga eens een paar dagen alleen op benzine rijden en kijk hoe het dan is.Dus ook niet even proberen op lpg maar alleen op benzine.[/quote]
Dat dus gedaan en inderdaad, op benzine treedt het probleem niet op. Duidt dit op een lekkende LPi injector? Is dat een bekend probleem met LPi installaties? Zijn de injectoren eenvoudig te vervangen, wat zijn hiervan ongeveer de kosten? Is het handig om ze meteen allemaal te vervangen?

RenaultDriver 0

16 jaar

Ja dit duidt 99% zeker op lekkende LPI injector. Of ze eenvoudig te vervangen zijn hangt al van motor tot motor. Maar als het inlaatspruitstuk moet demonteren om ze te vervangen dan raad ik je aan ze alle 4 tesamen te vervangen, dan hoef je maar 1 x het werk te betalen om het spruitstuk te demonteren. Zijn ze echter zeer goed bereikbaar dan kan je gerust die ene vervangen die lekt.
Ik hoorde ook al over reinigen in ultrasoonbad, maar hier heb ik geen ervaring mee. Wij vervangen ze gewoon...

[quote=jeroenmonteyne]Ja dit duidt 99% zeker op lekkende LPI injector. Of ze eenvoudig te vervangen zijn hangt al van motor tot motor. Maar als het inlaatspruitstuk moet demonteren om ze te vervangen dan raad ik je aan ze alle 4 tesamen te vervangen, dan hoef je maar 1 x het werk te betalen om het spruitstuk te demonteren. Zijn ze echter zeer goed bereikbaar dan kan je gerust die ene vervangen die lekt.
Ik hoorde ook al over reinigen in ultrasoonbad, maar hier heb ik geen ervaring mee. Wij vervangen ze gewoon...[/quote]
Ze zijn gelukkig goed bereikbaar (zie foto). Mag ik concluderen dat de injectoren niet zo heel duur zijn, omdat je niet de moeite neemt om ze te reinigen? Kan ik het vervangen bij een gewone garage laten doen of moet ik naar een lpg-specialist?

[url=http://img204.imagevenue.com/img.php?ima...][img]http://img204.imagevenue.com/loc450/th_2...[/img][/url]

RenaultDriver 0

16 jaar

injectoren zijn niet goedkoop. Zo'n 150 euro per stuk denk ik. Ze zijn eigenlijk gemakkelijk te vervangen, alleen als je de leiding afkoppelt ontsnapt het gas wat in de leindingen zit.
Waarom we ze vervangen en niet reinigen.... wij hebben geen ultrasoonreiniger.... En hoe dan ook heeft de injector slijtage opgelopen, ook al is het lekken meestal een gevolg van vervuiling.
Volgens de foto kan je er inderdaad goed bij! in 15min is het gedaan. Om te weten welke er lekt laat je de motor even draaien op gas zodat er overal gas is. Dan leg je hem stil, dan haal je de injectoren uit het spruitstuk, en dan kan je meestal al horen welkeen er een sissend geluid maakt.

Je kunt bij veel revisiebedrijven vaak je injectoren laten reingen en reviseren dus misschien ff googelen dan bespaar je nog een beetje geld.

Gr Jaap

jaboV 0

16 jaar

[quote=jeroenmonteyne]injectoren zijn niet goedkoop. Zo'n 150 euro per stuk denk ik. Ze zijn eigenlijk gemakkelijk te vervangen, alleen als je de leiding afkoppelt ontsnapt het gas wat in de leindingen zit.
Waarom we ze vervangen en niet reinigen.... wij hebben geen ultrasoonreiniger.... En hoe dan ook heeft de injector slijtage opgelopen, ook al is het lekken meestal een gevolg van vervuiling.
Volgens de foto kan je er inderdaad goed bij! in 15min is het gedaan. Om te weten welke er lekt laat je de motor even draaien op gas zodat er overal gas is. Dan leg je hem stil, dan haal je de injectoren uit het spruitstuk, en dan kan je meestal al horen welkeen er een sissend geluid maakt.[/quote]
OK, dat laatste begrijp ik. Ik ben vrij handig, wellicht durf ik het vervangen zelf. Injectoren een voor een uit de inlaat wippen moet lukken, gewoon de veertjes losfrotten neem ik aan, en dan optillen? Als ik ze niet meer terugkrijg dan wordt het de anwb bellen vrees ik, want rijden met een gat in je inlaat lijkt me vragen om ellende.

Elektrische leiding los en vast lukt me ook nog wel, maar het los- en vastmaken van de lpg-leidingen, kan ik dat zelf? Moet ik speciaal ergens op letten of is het gewoon losschroeven met een waterpomptang? Moet ik na het vervangen nog ergens om denken?

Tot zover hartelijk bedankt, ik ga van 't weekend es kijken als ik even rustig de tijd heb. Ik zal laten weten hoe het afloopt!

RenaultDriver 0

16 jaar

Je kunt de injectoren gewoon losmaken.Als je nw gaat halen moet je wel op de kleur letten die op de injector staat.Als je de nw plaats is het aansluiten en starten en verder moet het dan goed zijn.

ksie 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.