Als ik veel gas geef bij het optrekken dan knapt me telkens de slang van de stuurpomp.
De laatste keer heb ik er een hogedruk hydraulische slang tussen gezet en die is nu ook stuk.
De maximum druk is 95-100 bar volgens het werkplaats handboek, betekend dit nu dat ik een slang moet hebben die minimaal 100bar kan hebben?
Of zou de drukregelaarklep stuk zijn?
De pomp werkt verder goed, ik hoor geen vreemde geluiden.
Geplaatst door jaja123 , lid sinds 15 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Crafter of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
4 Reacties
AS1, 15 jaar geleden
Als je een originele slang plaatst en die knalt eraf dan zal de druk wel te hoog worden.
Bel eens met Renault specialist Risseeuw in Arnhem. Tel. 026 3617111 (na 11 uur).
Deze weet alles van de R25. Dat is bij een Renault dealer nog maar afwachten...
jaja123, 15 jaar geleden
AS1 ik heb gebeld maar ze zeiden daar weten we niets van.
Ik kan de druk laten meten maar dat is veel werk, er moeten koppel stukken gemaakt worden om de druk meter ertussen te zetten, lijkt mij makelijker om een andere pomp te kopen.
Of heeft er iemand nog een idee??
AS1, 15 jaar geleden
[quote=jaja123]AS1 ik heb gebeld maar ze zeiden daar weten we niets van.[/quote]
dan heb je een bijzonder probleem...
[quote=jaja123]Ik kan de druk laten meten maar dat is veel werk, er moeten koppel stukken gemaakt worden om de druk meter ertussen te zetten, lijkt mij makelijker om een andere pomp te kopen.
Of heeft er iemand nog een idee??[/quote]
Hoe ziet de olie (ATF in dit geval) eruit? Deze hoort rood te zijn anders zou ik verversen proberen.
Hoe zit die slang vast? Met een slangenklem? Origineel (knijpding) of een schroefklem v/d Gamma?
Kun je dan niet beter een andere klem proberen ipv een andere slang?
jaja123, 15 jaar geleden
Orgineel zit die met een slangenklem vast, maar zoals je kan lezen schiet die niet eraf maar de slang sheurde elke keer 3cm vanaf de bevestiging.
Heeft dus niet met de klemmen te maken.
De ATF olie is nieuw en rood, wel schuimt hij iets in het reservoir ondanks dat alles brandschoon is.