Deze motor zit in een amerikaandse camper en is dezelfde als ook gebruikt in de Renault 25 van dit jaar. (tenmnste zelfde Jt7) en daar is een probleem mee waar ik graag de visie van ervaringsdeskundigen van krijg.
Auto heeft natuurlijk al een hele geschiedenis achter de rug en dan komen ze bij ons met de klacht dat er geen trekkkracht in zit.
4-Gas is stationair heel mooi, maar op toeren begint hij rijk te lopen en te sputteren. Als we nu de vacuumvervroeger handmatig aanzuigen, dan begint hij op toeren beter, (bijna goed zeg maar) te lopen.
Maar er zit zo'n ontstekingsblok op (waar niets aan afgesteld kan worden) met deze vaste vacuumpot en we verdenken nu deze ontsteking. Kan iemand hier iets op zeggen? We gaan ervanuit dat hier bij acceleren vacuunm op moet komen en dat dit vrij soepel zou moeten reageren. Bij deze moeten we behoorlijk vacuum zuigen om de motor te laten reageren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is wel een tijd geleden
maar de aansluiting vd vacuum slang wilde weleens dicht koeken
boortje 1,5 a 2 mm erdoorheen
oen die vacuum pot is dacht ik een gewone vacuum vervroeger die de grondplaat verdraaid
die gingne bij sommige types vast zitten door roest
maar nogmls is al effe geleden
vooral op lpg merkte je t snel
Jerry, dit is zo'n ontstekingsblok als ook op de Volvo 340 wel zat, en daar zit dus geen grondplaat op die verdraaid. De vervroeging wordt via vacuum elektronisch gestuurd. We hebben er een tijdje een vacuumpompe o gehad en nu lijkt hij al beter te reageren op gewoon vacuum. Het slangetje waar jij het over hebt is inderdaad niet erg krachtig, dus daar gaan we morgen ook nog even naar kijken. Thx.
Siem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 25 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar