auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault MEGANE SCENIC: Slangetjes verschil druk roetfilter

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: M9R F7, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Zag onder de auto vandaag dat er een scheurtje in de achterste slang zit van de verschildruk meting over het roet filter. Slangetje is compleet bros geworden.
Komt vaker voor begrijp ik, maar ik begrijp ook dat die niet los te koop zijn?
Kennelijk alleen met de sensor samen voor ook een sensor geldbedrag uiteraard.

Kent iemand een plek waar deze high temp slang los te verkrijgen is?

Geplaatst door

ofstone (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is gewoon brandstof leiding. Uit mijn hoofd 6 mm.

Ik heb namelijk dit probleem al vaker gehad en ben toen naar buchli in harderwijk wezen vragen. Zij doen uitbakken van roetfilter dus dacht die hebben er verstand van. Zit er nu al paar jaar onder zonder problemen. 7 euro de meter.

Die van buchli zullen het wel weten inderdaad, maar bij regenereren wordt het al gauw 650 graden en waar de slang op zit is maar een stukje van 10 centimeter.
Gewone brandstofslang begint dan toch al wel spontaan te ontvlammen zou je denken.

Heb online al wel ergens speciale teflonslang gevonden die 260 graden kan hebben. Gewone brandstofslang gaat tot 150 geloof ik.

ofstone 0

8 jaar

Nope zit er al jaren op bij mij. En de lucht in de slang staat stil en wordt dus verreweg niet zo heet. Enkel door de stralings warmte drogen de slangetjes uit waardoor er scheurtjes onstaan en omdat door deze scheurtjes uitlaatgassen weglopen begint de warme lucht te stromen en branden ze weg.

Als je namelijk kijk naar een verbrande slang is het gedeelte wat het roetfilter raakt nog heel. Echter direct daarna is het broos.

Dus geloof me 6 mm brandstof slang (heb net de maat nog even gechecked) is voldoende. En ik ken ook monteurs die die dit gebruiken en een diesel specialist adviseerd dit, ik zie geen reden tot twijfel.

Uiteindelijk slang gebruikt welke tot op ongeveer 300 graden kan. Enkel het achterste stukje vervangen. De rest was nog heel.
Tot nu toe geen probleem.
Inderdaad het stukje slang wat nog rond de nippel zat was nog heel. Direct daarna was het verbrand.

ofstone 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.