Renault Scenic II: slecht aanslaan van de motor als deze warm is

Bouwjaar: 2003

Als de motor van mijn Scenic II warm is slaat deze slecht aan. (moet een aantal keren in het rond). Ook als de buitentemperatuur stijgt slaat hij minder snel aan. Hoe kouder het is, hoe beter de motor aanslaat. Van de importeur het advies gekregen om Shell Pura (V-power) te tanken. Dit geeft echter niet het juiste resultaat. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

W. Suurland

Geplaatst door W. Suurland (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

EI (0), 20 jaar geleden

V-power tanken is flauwekul. T's gewoon een marketing truuk wat betreft extra vermogen en schoonhouden van je motor (onzin die beweringen). T's gewoon eurolood vrij 95 zonder zwavel. Dus afgezien van dat je geen zwavel in de brandstof zit heeft het geen voordelen.
Ps. in Duitsland schijnt het wel een hoger octaan gehalte te hebben 99/ 100 ipv 95. Maar zolang je motor niet automatisch de compressie aanpast heb je er niks aan.

erwin2915 (0) PRO, 20 jaar geleden

Gewoon even naar de dealer terug gaan kunnen hem zo uitlezen met de clip kan je zo alle waardens terug zien en aangezien het een nieuwe auto is moet het gewoon goed zijn!!! En dat (v-power) is inderdaad onzin heeft echt geen zin.Het zou de de temp.sensor kunnen zijn die een verkeerde waarden aangeeft.

W. Suurland (0), 20 jaar geleden

De auto is al meerdere malen uitgelezen, men kan echter niets vinden. Alle waarden zijn goed. Als de auto echter vol in de wind staat start deze aanmerkelijk beter. Het klinkt raar, maar toch valt me dit iedere keer weer op. Het heeft dus duidelijk iets te maken met temperatuur, van zowel de motor als de buitentemperatuur.

erwin2915 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik denk toch dat het met een temp.sensor te maken heeft als ik zo het verhaal lees.ik zou de auto laten staan bij u dealer en dan kunnen hun kijken wat hij doet als het koud is dan kunnen ze hem starten smorgens met de computer eraan misschien dat er dan een anders waarden uitkomt en een keer uitlezen als de motor warm is misschien dat de temp.sensor dan toch een andere waarden aangeeft.
Wat ook nog wel eens gebeurt is dat de vliegwielsensor verkeerde waardens aangeeft en die kan ook het probleem geven is bij de oude typens wel vaker voorgekomen.En de computer haalt die fout er niet uit als dat een keer gebuert is omdat het te kort is dat de storing aanwezig is.Succes

W. Suurland (0), 20 jaar geleden

Inmiddels is de temperatuursensor vervangen. Dit helpt echter niet. Nog steeds valt mij op dat als de auto in de wind heeft gestaan, het probleem zich niet voordoet. Deze start dan meteen. Bij de dealer wil men dit probleem ook opgelost hebben.
Kan dit op een of andere manier te maken hebben met de katalysator? Dit vraag ik, omdat ik de indruk heb dat het niets te maken heeft met een probleem onder de motorkap, maar met een probleem onder de auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.