close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault TWINGO: Slecht weggedrag

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: D7F F7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 43

Sinds ik dit autootje heb rijdt ie niet zoals het hoort, hij ligt niet goed op de weg en is onberekenbaar. Bij lage snelheden zoals op binnenwegen valt t nog mee maar op de snelweg moet je ronduit goed je kop erbij houden en goed sturen. Het voelt alsof ie losjes op de wielen staat maar een kennis heeft er een x naar gekeken en hij lijkt geen speling op de wielen te hebben. Nu heb ik laatst al de vier de banden vernieuwd en laten uitlijnen om ook dat uit te sluiten, wat nu na een paar weken duidelijk zichtbaar wordt is iets aparts. Door het nieuwe profiel van de banden zie je goed dat na een paar weken al aardige slijtage komt op 1 kant van de achterbanden. Als je achter de auto staat is het op de rechterzijde van de banden goed te zien (bijgevoegde foto's) Vreemd voor een autootje wat niet gesteld kan worden achter. Is het chassis verbogen ofzo of was dat duidelijk geworden bij het uitlijnen?

Geplaatst door

Bant (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de foto's

Bant 0

6 jaar

De wegligging is soms een kwestie van gevoel. Echter, als het echt zo erg is als je beschrijft? noem ik een paar extra zaken door. Tegenwoordig zal een gerenomeerd uitlijnstation toch wel moeten kunnen zorgen dat die klachten weg zijn? Belangrijke zaken bij de vierwieluitlijning zijn. Een zelfde band en velg maat l/r. Let op de ET waarde en natuurlijk de juiste bandenspanning. De uitlijning moet gecontroleerd worden bij de juiste wagenhoogte. Een gebroken veer zorgt dat die niet juist kan zijn, net als een klemmende schokdemper. Lukt het niet de juiste (achter)wielstanden te krijgen dan zullen er misschien draagarmen o.i.d verabgen moeten worden. Een EX schade auto kan zomaar gerepareerd zijn met onjuiste onderdelen.
Wielstanden zijn achter Camber en sporing. Voor heb je te maken met Caster(Askanteling) Camber(wielvleucht) Sporing en uitspoor in de bochten. De middenstand van het stuurhuis en de daarbij behorende gelijke lengte van de spoorstangen is te stellen...
Ik zou nog maar eens terug gaan naar de uitlijner en vragen of alles daadwerkelijk is gecontroleerd.

Ik heb gebeld met de plek waar ik het uitlijnen heb laten doen en hij gaat er nog even naar kijken. Het is druk, dus pas over anderhalve week maar ik kom er hier nog wel even op terug.

Bant 0

6 jaar

Rij voorzichtig, die banden zien er echt niet goed uit, je hebt nu bijna geen grip doordat je alleen op de zijkant rijdt!
Hoe kan een garage je nou na "uitlijnen" met zo'n auto de weg op sturen?

Heino4267 660

6 jaar

Ik weet niet waar je geweest bent ? fastfitter ? ga naar echt uitlijn bedrijf.
laat een 4 punts meting doen daar komt dan het antwoord uit op je klachten.

Het is natuurlijk niet volop de schuld van de uitlijner, ik ben er juist heengegaan omdat er iets niet in de haak is. Maar ik vind t ook erg raar dat een goed uitgelijnde auto nog steeds dat slechte weggedrag vertoond en na een paar weken zulke slijtage laat zien. Je zou zeggen dat er in dat apparaat iets te zien zou moeten zijn van het feit dat er iets niet klopt met de auto. Ik weet niet genoeg over uitlijnen om daar een mening over te hebben, mss iemand hier? Zon twingo als wat ik heb kan niet op de achterwielen uitgelijnd worden begrijp ik iig dus ze zullen zich op de voorwielen gericht hebben. Maar ze zetten wel op alle vier de wielen zon 3d meetapparaat, je zou denken dat daarmee ook de achterwielen recht uitgelijnd staan. Ik heb t idd bij een bandenzaak(wel een lokale, niet zoń landelijke keten) laten doen, daar kom je al snel terecht. De meeste garages doen het niet.
Ik rij er al zo min mogelijk mee.

Bant 0

6 jaar

Kijk eens onder de auto , het zou maar zo kunnen dat ze de auto een keer belast op gekrikt hebben midden onder de achteras.
Dan staat deze krom gebogen naar boven onder de auto , maar bij een goed uitlijn bedrijf hebben ze dat zo in de gaten.

Het feit dat de achteras niet te verstellen is betekent niet dat ze deze niet kunnen controleren. Zoals kaleido1 ook aangeeft kan er best iets scheef zijn waardoor de sporing niet goed is.
Door te controleren of de wielen binnen specificatie staan is dit uit te sluiten. Als ze niet goed staan, dan verder zoeken wat er met de achteras aan de hand is.

pieterp9094 0
badge

6 jaar

Ik heb even onder de achterkant van de auto gekeken, het is meer een zwenkarm dan een as natuurlijk met een beetje een curve van zichzelf maar zo op het oog zie ik geen overduidelijke beschadigingen.

Wat ik lastig vind te rijmen is dat ze die meetapparaten ook op de achterwielen zetten maar dat er daarna toch zoveel slijtage kan zijn. Wat meten die apparaten op de achterwielen dan?

Bant 0

6 jaar

Die "apparaten" op de achterwielen zijn een referentiepunt ten opzichte van de voorwielen.
Uitlijnen met alleen apparaten op de voorwielen gaat niet...
Als je alleen het toespoor zou afstellen en de achterwielen staan niet goed, gaat de auto nog steeds als een banaan over de weg...
Dus, ga naar een goed uitlijn bedrijf (en daar bedoel ik geen fastfitter mee, het is weer vakantietijd) en vraag nadien om een uitlijn rapport waarop je kan zien wat de standen waren voor het uitlijnen en na het uitlijnen.

Hans4040 1320
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.