Hallo,
Een Scenic II 1.6-16V ratelt nogal behoorlijk als je de auto koud start. Na 10 sec. lopen is het weg. Ik denk aan te weinig smering bovenin bij de hydraulische stoters !!!???. Ik ben nu eens bezig met motor flush van forte + top end treatment. Moet nog gaan uitproberen komende dagen of dat helpt. Heeft iemand ervaringen hiermee of een beter iedee/oplossing ??!!!!????????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet bijna wel zeker dat dit door de nokkenasversteller komt.
Om dit op te lossen moet je een nieuw nokkenastandwiel(versteller)monteren.
Ik heb inderdaad eens een probleem gehad met een nokkenasversteller bij een Espace. Deze deed onder het rijden op een gegeven moment precies het geluid maken wat de scenic bij starten doet. Maar waarom weet U dit zo zeker ???? Kan ik het beter controleren of dit ook daadwerkelijk het probleem is ??? Die man van forte beweerde dat wel eens een oliekanaal doorvoer in de kop dichtgeslipt zou kunnen zijn !!!!!?????
Omdat ik er al een paar vervangen heb met deze klacht bij dit type motor
sjaak heeft gelijk heb er ook al gehad oliekanaal verstopt heb ik nog nooit meegemaakt
Haha, het zou op deze site ook wel makkelijk zijn als men kon zien hoeveel verstand iemand ECHT van zijn zaak heeft en hoe zeker hij is bedenk ik mezelf.
Vaak worden zaken die helemaal nergens op slaan serieus genomen en nu zegt Sjaak iets en er wordt getwijfeld........
Geloof me; Sjaak heeft gelijk, 100% en het heeft niets te maken met een 2.0 tandwiel van een oude Espace, die maakte ook wel lawaai maar was toch anders.
Officieel moet je nog even de versteller eruit halen (die stift die rechtop erin staat door het kleppendeksel bij de distributiezijde) en kijken of die niet defect is aan de onderkant; liggen daar de ringen uit, die eerst en proberen maar dat komt weinig voor. (En heel officieel ook nog de softwareversie controleren.....maar laat dat maar zitten.)
[quote=Icedude]Haha, het zou op deze site ook wel makkelijk zijn als men kon zien hoeveel verstand iemand ECHT van zijn zaak heeft en hoe zeker hij is bedenk ik mezelf.
Vaak worden zaken die helemaal nergens op slaan serieus genomen en nu zegt Sjaak iets en er wordt getwijfeld........
Geloof me; Sjaak heeft gelijk, 100% en het heeft niets te maken met een 2.0 tandwiel van een oude Espace, die maakte ook wel lawaai maar was toch anders.
Officieel moet je nog even de versteller eruit halen (die stift die rechtop erin staat door het kleppendeksel bij de distributiezijde) en kijken of die niet defect is aan de onderkant; liggen daar de ringen uit, die eerst en proberen maar dat komt weinig voor. (En heel officieel ook nog de softwareversie controleren.....maar laat dat maar zitten.)[/quote]
Maar volgens de actis oplosing hoef je dat niet te controleren en kan je gewoon de versteller(tandwiel) vervangen en moet je eigenlijk ook de elektroklep vervangen.
SM gaat voor actis. Nummer weet ik ff niet uit mijn hoofd, maar er is een SM van en daar zit een hele lijst bij met de volgorde en wat je moet controleren.
Bedankt voor jullie reacties. Ga komende week eens nokkenastandwiel vervangen, en laat het effe weten of alles goed is. Nogmaals...super bedankt !!!!
[quote=Icedude]SM gaat voor actis. Nummer weet ik ff niet uit mijn hoofd, maar er is een SM van en daar zit een hele lijst bij met de volgorde en wat je moet controleren.[/quote]
weet welke je bedoeld.
zal hem nog eens opzoeken
das die sm waarin ze ook zo wazig vertellen over het stilvallen? en dan is de oplossing ook vaak de bdp stift zelf, terwijl je dan volgens die sm uitkomt op heel de distributie vervangen. wat doen jullie daar altijd mee? bdp stift en dan poosje proberen of gelijk alles?
[quote=tech-dude]Bedankt voor jullie reacties. Ga komende week eens nokkenastandwiel vervangen, en laat het effe weten of alles goed is. Nogmaals...super bedankt !!!![/quote]
dude weet niet of ik al te laat ben maar vergeet vooral niet het tandwiel op scherp te zetten door hem te verdraaien :) dan voel je een klik
anders gebeuren er vreemde dingen ;)
Ja,dan gaat hij heel raar lopen.Dat gebeurt je echt maar 1 keer.
Probleem is hiermee opgelost !!! Nogmaals bedankt voor de hulp !!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar