close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Snokken motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1870 cc

Bij het accelereren durft de motor snokken. En wanneer men dan in de achteruitkijkspiegel kijkt, ziet men een grote zwarte wolk. Ik denk aan de EGR-klep. Ik heb het vaccüumdarmpje al verwijdert en afgestopt op de EGR-klep, maar het probleem blijft bestaan. Moet ik de klep volledig verwijderen en het gat dichtmaken? Het is nog een systeem met een lucaspomp gemonteerd op de motor. Het gaat om het model met de plastic voorvleugels.
Kilowatt: 47
Wie kan me helpen om het snokken te verwijderen, dat zich niet altijd voordoet...de auto start goed, dus hij zuigt geen valse lucht aan.

Geplaatst door

dupl-u-8691-5dd14792e541f+R.V motors (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

EGR afrsluiten met 2 pakkingen en een blindplaatje ertussen is voldoende.het rubberen slangetje afsluiten is niet voldoende, de klep kan al zo smerig zijn dat ie niet meer afsluit en dus constant uitlaatgas bij de luchtinlaat mixt.

Zie andere posts met egr afsluiten.

Maar dat heft niet het probleem te veroorzaken met het inhouden/stotteren met accellereren.

Schoon dieselfilter, dieselpomp goed afgesteld, schoon luchtfilter, geen verstopte uitlaat,

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Je vervroegingsklep van de pomp kan ook stuk zijn.

sjaak r 0
badge

18 jaar

Hallo Sjaak, kan ik die vervroegingsklep zelf vervangen? Is dit moeilijk? Hoe moet ik het aanpakken? Ik denk ook dat ze stuk is.

Hallo allemaal,

Met interesse volg ik deze discussie en ik vrag me af of dit ook voor mijn Laguna geldt. Ik ervaar eveneens inhouden van de motor (vooral bij stadsritten) en hij lijkt in de meeste gevallen schokkerig te rijden (alsof je over een ribbelig wegdek rijdt wat niet zo is). Eerst dacht ik ook de EGR-klep, maar deze is brandschoon. Een andere aanwijzing die ik kreeg is de waste-klep van de turbo. Maar mijn vraag is: heeft de Laguna 1.9dci (2001) geen variabele schoepen (en dus geen waste-klep) of haal ik nu de dingen door elkaar?

Kent mijn motor ook een vervroegingsklep van de brandstofpomp? Hoe kan ik testen of deze nog goed is?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Dank, martin

Wok 0

18 jaar

Oh, en nog een vraag. Hoe kan ik op een professionele manier de EGR buiten werking stellen?

Wok 0

18 jaar

Het is een klep op de zijkant van de pomp. Als je hem op contact zet zou die moeten tikken. Zo niet dan is deze stuk. Je kan hem in principe zelf vervangen.

sjaak r 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.