Renault Clio: Speciale accu voor G3??

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.2 benzine

Hallo allemaal,

Vandaag mijn accu vervangen omdat de andere niet meer wilde opladen. De dynamo is overigens getest met zo'n apparaat die ze bij de garage hebben en de dynamo blijkt goed te zijn.
Vandaar dus een goede accu op de sloop gehaald, ter plekke natuurlijk getest met zo'n apparaat. Was allemaal goed.
Nou zijn we naar een garage gereden van een vriend van me en hebben we die accu er even ingezet, maar toen hij erin zat en ik wilde hem starten, deed de gastank het opeens niet meer. Als ik hem op benzine start doetie het perfect. Maar als ik hem dan, als de motor aanstaat, overschakel op gas dan valtie gewoon uit. En als ik volle gas geef terwijl ik hem overschakel op gas dan maaktie zo'n geluid alsof de benzine/gas op is. Lijkt dus alsofie te weinig gas krijgt. Maar lijkt me stug aangezien we niets veranderd hebben aan de auto behalve de accu, en hij het daarvoor nog gewoon normaal deed. De connector van de gastank zit goed aangesloten op de accu zoals het hoort dus daar kan het lijkt mij ook niet aan liggen. Ik zat zelf te denken dat ze misschien een verkeerde accu meegegeven hebben aangezien de man bij de sloop nieteens vroeg of ik op benzine/gas of diesel reed. Hij vroeg wat voor auto ik had van welk bouwjaar en toen haalde die meteen een accu tevoorschijn. Zat zelf dus te denken of je misschien een speciale(extra sterke misschien)accu nodig had voor een auto met een G3 gastank erin.
Iemand die me kan helpen??

Alvast bedankt.

Revolution2010

Geplaatst door Revolution2010 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de dynamo werkt kun je zelfs rijden op een mini-accutje dat 10 x kleiner is dan wat je nu hebt.
Dus nee, je hebt geen zwaardere accu nodig.
Kan zijn dat de gas-installatie opnieuw moet worden ingeregeld omdat deze wat instellingen of leerwaardes kwijt is, door het zonder stroom staan.
Maak een afspraak met een goede LPG-specialist om een en ander te controleren.

Revolution2010 (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Als de dynamo werkt kun je zelfs rijden op een mini-accutje dat 10 x kleiner is dan wat je nu hebt.
Dus nee, je hebt geen zwaardere accu nodig.
Kan zijn dat de gas-installatie opnieuw moet worden ingeregeld omdat deze wat instellingen of leerwaardes kwijt is, door het zonder stroom staan.
Maak een afspraak met een goede LPG-specialist om een en ander te controleren.[/quote]
Instellingen of leerwaardes? Volgensmij heeft mijn gasinstallatie dat beide niet want het is een hele simpele installatie, er zit achterop de gastank nieteens een metertje zodat ik kan zien hoe ver de tank leeg is...
Of heb ik het mis en heeft iedere gasinstallatie instellingen en leerwaardes?

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Tim zat er niet aan die plus pool een extra draadje voor dat gassysteem/relais.Als de motor draait is de accu overbodig, hij draait op de spanning van de dynamo. Als deze niet meer laadt dan pas wordt de accu uitgeput tot de spanning +- ong 8volt is dat er geen vonk of onvoldoende pompdruk is. Ga goed na wat je hebt losgehaald. Succes

Revolution2010 (0), 14 jaar geleden

[quote=Punt]Tim zat er niet aan die plus pool een extra draadje voor dat gassysteem/relais.Als de motor draait is de accu overbodig, hij draait op de spanning van de dynamo. Als deze niet meer laadt dan pas wordt de accu uitgeput tot de spanning +- ong 8volt is dat er geen vonk of onvoldoende pompdruk is. Ga goed na wat je hebt losgehaald. Succes[/quote]
Naar mijn weten is het enige draadje van het gassysteem een rood draadje en dat zit weer goed aangesloten. Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie want ik heb de accu er zelf niet ingezet maar een vriend van me die monteur is.
In ieder geval bedankt voor de reacties!

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Punt]Tim zat er niet aan die plus pool een extra draadje voor dat gassysteem/relais.Als de motor draait is de accu overbodig, hij draait op de spanning van de dynamo. Als deze niet meer laadt dan pas wordt de accu uitgeput tot de spanning +- ong 8volt is dat er geen vonk of onvoldoende pompdruk is. Ga goed na wat je hebt losgehaald. Succes[/quote]
Als de motor draait is de accu niet overbodig. Bij draaiende motor met los gekoppelde accu kan je wel degelijk in de problemen komen.
NOOIT een motor laten draaien en dan de accu loskoppelen als je graag je electronica heel houdt.

Revolution2010 (0), 14 jaar geleden

[quote=Hendrik4290][quote=Punt]Tim zat er niet aan die plus pool een extra draadje voor dat gassysteem/relais.Als de motor draait is de accu overbodig, hij draait op de spanning van de dynamo. Als deze niet meer laadt dan pas wordt de accu uitgeput tot de spanning +- ong 8volt is dat er geen vonk of onvoldoende pompdruk is. Ga goed na wat je hebt losgehaald. Succes[/quote]
Als de motor draait is de accu niet overbodig. Bij draaiende motor met los gekoppelde accu kan je wel degelijk in de problemen komen.
NOOIT een motor laten draaien en dan de accu loskoppelen als je graag je electronica heel houdt.[/quote]
Hmm, goed dat je het zegt, dan weet ik dat voortaan. Want vanmiddag hebben ze dit namelijk wel een aantal keren gedaan.

willyvan (5) PRO, 14 jaar geleden

bij eurgas moet je hem vaak opnieuw inlezen echter op toeren moet ie wel lopen op gas

pieterp9094 (0) PRO, 14 jaar geleden

Niet toevallig een zekering kapot gegaan ? Zou toevallig zijn maar ik zou het niet uitsluiten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.