close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna II: start alleen bij startknop vasthouden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 Dci

Hallo, ik heb sinds gisteren een probleempje, het begon met dat ik de kaart moeilijk in de kaartlezer kreeg.
leek wel geblokkeerd, maar na enig aandringen ging de kaart er weer in.
Nu heb ik het volgende probleem vroeger als ik de kaart erin stopte en op de startknop drukte dan start de auto gewoon, maar nu moet ik de startknop vasthouden voor dat ie aanslaat.
Verder brandt het groene lampje niet meer als ik de kaart erin stop, wel tijdens het rijden en kan de auto ook gewoon met 1x drukken stoppen, maar vindt het raar dat dit is gebeurd na het blokkeren van de kaartlezer.

Wat staat er te gebeuren?? kaartlezer kapot? of is er een andere storing op komst?

Auto loopt verder goed, start ook goed niks roken of extreem schudden.

Wie weet raad?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite.

Jan

Geplaatst door

Yceman (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dag Jan,

kaart lezer uitbouwen en kijken of er palletjes kapot zijn gegaan tijdens het indrukken van de kaart. Dat je de start knop vast moet houden komt door een niet goed functionerende kaartlezer.

Succes

ejnn 0

16 jaar

hallo,

ok ejnn ik zal de kaartlezer uitbouwen en deze controleren, of er wat kapot is.

bedankt en tot horens

Yceman 0

16 jaar

Is heel makkelijk zelf te maken, zelf maken is misschien een uurtje inclusief drogen van de lijm.

Safrane10698 0

16 jaar

Beste Sebastiaan (Safrane), ik heb je ongefundeerde opmerking over "de dealer" verwijdert.

Niet persoonlijk bedoeld, maar meer algemeen wil ik het volgende daarover kwijt:

- Waarom toch altijd een bedrijf (of het nu een dealer is of universeel of fastfitter) negatief neerzetten die hier geen weerwoord kan hebben, maar wel hierdoor een stempel krijgt opgedrukt???

Want vergeet niet dat een dealer dit ook heel eenvoudig kan repareren , maar als het dan na een paar maanden weer stuk gaat en er alsnog een nieuwe in moet, de klant dan wel weer garantie vraagt. En leg hem dan maar eens uit dat hij de eerste keer je heeft proberen te matsen.

Zo heb ik ook wel eens een koolborsteltje vervangen van een dynamo en komt de klant 2 maanden later voor garantie een nieuwe dynamo claimen......

Zo heb ik ook wel eens een nieuwe dynamo gemonteerd die ik, toen de klant van zijn oude dynamo de koolborstels had vervangen, weer voor niks mocht terug vervangen...

Kortom , dan kies je in het vervolg voor de veilige wg, want in het algemeen willen klanten best een reparatie betalen, maar dan moet het wel goed gebeuren. Anders ga je in goed overleg met de klant een alternatief zoeken, maar ik denk dat elke garage wel de verhalen kent dat de klant die bespreking bij problemen " even kwijt is"

Ik vind dat we hier met zijn allen niet altijd moeten (re)-ageren op een badinerende toon richting bedrijven die zich niet kunnen verweren.

Nogmaals niet persoonlijk maar meer een opmerking die voor iedereen hier op het forum geld.

Siem

Siem Bijman 680
badge vip badge

16 jaar

Hallo Siem,

Ben ik mee eens, als je het doet, moet het goed gebeuren. Maar bij de dealer wordt meestal teveel en onnodig vervangen, hellaas is dat mijn ervaring. Als ik als prive persoon gemats kan worden door het vervangen van koolborstels ipv een nieuwe dynamo hoeft te betalen en mij mede wordt verteld dat het mogelijk de oorzaak kan zijn en dit tientjes werk is en de dynamo vele malen duurder uit zou vallen, zou ik (na mijn smaak) zeer tevreden zijn. Ten eerste bespaard mij dit in de portemonee en wat ik net zo belangrijk vind het milieu, geen onnodig afval. Daarom is het altijd handig om een kleine geheugensteun bij de rekening te plaatsen/nieten wat en hoe en waarom iets vervangen is/moet worden. Dit doet mijn Renault dealer wel, en je weet precies wat er gebeurt is, wat eraan zit te komen etc.. Daarin maken ze een onderscheid in 3 categorieen (met bijbehorende afspraken), rood voor urgent reperatie, geel voor toekomstige repr., groen voor tips. Werkt zeer goed.

ejnn 0

16 jaar

je kaartlezer is kapot. hebben we regalmatig die voorkomen!

yusuf1983 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.