Ik heb een uitdaging waar ik zelf niet uitkom daarom zal ik beginnen met een kort historie en dan het laatste probleem omschrijven.
Oktober 2011, multieriem kapot gelopen tussen diestriebutieriem gekomen. 16 kleppen krom en 4 zuigers netjes in elke hoek voorzien van een deuk.
Dus blok eruit en een nieuwe gekocht. Inderdaad een nieuwe. Zelf ingebouwd. 3 zaterdagen aan gewerkt en daarna starten en lopen. Toen was het inmiddels eind December 2011.
Problemen gehad met nieuwe Multiriem. Die liep elke keer van krukaspoelie af. Na 4 riemen oplossing gevonden. Poelie van dynamo niet goed. Moet vrijloop poelie zijn. Dus ook opgelost.
Inmiddels 2000km ingereden en is nu dus toe aan een olie wissel en olie filter en bougies.
Het laatste probleem is als volgt en ik kan er geen touw aan vast knopen. Auto start slecht. Ik moet de startknop lang inhouden voordat hij aanslaat en het komt zelfs voor dat ik na enkele minuten pas aanslaat. Ik weet dat er een defect zit in mijn kaartlezer omdat ik de startknop moet vasthouden. Die storing gaan we zaterdag herstellen. Maar dan nog zou de auto gewoon moeten starten.
In de tussentijd bij renault dealer geweest om de computer uit te laten lezen en de waardes te laten resetten ivm plaatsing nieuw blok. Hierin zaten geen fout meldingen en alles stond zoals het hoorde staan.
Nu is de vraag waarom start dat kreng zo slecht? Sorry voor mijn uitspraak maar als je het bovenstaande gelezen hebt dan snappen jullie de frustratie wel denk ik.
Waar ik aan zit te denken:
1) staat de motor wel op tijd?
2) startproblemen door defecte kaartlezer?
Iets anderszou ik niet weten. Graag jullie advies over dit item.
Alvast bedankt voor jullie denkvermogen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervuild gasklephuis?
BDP sensor?
Benzine druk?
Heb ze met de testkast erop gestart en naar de parameters gekeken?
als hij uiteindelijk aanslaat, draait hij dan over 't algemeen normaal qua geluid en toerental?
12 jaar
zodra de auto aanslaat loopt ie als een zonnetje en zal hij de rest van de dag gewoon starten.
Geluid en toerental geen bijzonderheden.
Ooit loopt hij even onrustig.
Zodra hij overschakeld naar gas zijn alle problemen verdwenen.
Ze hebben hem niet aan de kast gehangen bij Renault en dan gestart.
12 jaar
Mensen nu zitten we in de maand Mei, een paar euro's lichter en nog steeds niet goed.
Even update:
Hij heeft aan de kast gehangen bij Renault. Geen problemen gevonden.
Leverancier van het nieuwe motorblok gebeld voor hulp.
Die heeft me doorgetsuurd naar MOTEQ in Helmond.
Auto is daar vandaag geweest, na analyse blijkt er een storing te zitten in het toerental senor. Na een nieuwe geplaatst te hebben blijft er toch nog ruis achter op de scoop. Het start probleem is wel verholpen in iedergeval. Motor loopt stationair nog wel onrustig. Analyst geeft aan dat er een onbelans zit in het vliegwiel.
Zegt iemand dit iets??
Gr Stefan
12 jaar
Probleem zit dus in het benzine circuit.
Werken alle injectoren goed gelijk nevel beeld?
Benzinedruk?
Is het een gebruikte of gereviseerde motor?
Cilinderlektest uitvoeren.
Timing 100%
Of een rotte nieuwe bougie.
Om een lang verhaal kort te maken, het signaal van de krukas sensor was onzuiver. Nieuwe ingezet probleem verholpen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar