Hallo,
Van een senic 1.9 dcti van het jaar 2000 zit ik met het probleem dat hij niet meer wil starten.Demareren doet ie
maar als foutcode heeft hij steeds de gloeibougies aan.Maar ik heb ook opgemerkt dat ik geen mazout krijg aan de commonrail.De opvoerpomp draaide de eerste malen en kreeg ik mazout tot aan de filter.Heb een nieuwe filter gestoken maar nu draait de opvoerpomp niet meer.Er is geen enkele zekering stuk. Graag wat hulp gewenst.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gloeibougies zorgen voor makkelijker starten en dan voor een betere ontbranding van diesel.
mazout heb ik nooit van gehoort en nooit in de auto gevonden. dus ik neem aan dat je gewoon diesel bedoelt.
opvoerpomp krijg je daar 12volt zo nee kabelboom volgen tot je weet waar de 12 volt is gebleven.
verder durf ik niet zeker te zeggen als deze bdp sensor heeft. ik weet dat deze bij zulke problemen vaak de boosdoener zijn. kost niet veel. maar volgens mij moet de pomp al draaien als je het op contact zet. zodoende hoeft de bdp-sensor niet echt kapot te zijn
Demareren = optrekken
Mazout = brandstof
Een filter steken = een nieuw filter monteren.
15 jaar
[quote=Heino4267]Demareren = optrekken
Mazout = brandstof
Een filter steken = een nieuw filter monteren.[/quote]
Dit is de JUISTE vertaling :
Demareren = starten ! (juiste Belgische vertaling)
Mazout = Diesel voor voertuigen, of huishoudolie (brandstof voor centrale verwarming) of in de kroeg : Bier en cola samen in 1 glas !
Een filter gestoken = een nieuwe filter geplaatst of ja is gelijk aan monteren.....
Edje350,
Is het probleem inmiddels opgelost,ik heb hier namelijk hetzelfde aan de hand,heb me al suf gezocht
zonder resultaat,een reeks fout codes "thermoplunjer nr1 relais kortsluiting naar +12V permanent" bv ,maar
ik heb er weinig aan,als jij de oplossing hebt ben ik ook geholpen,bedankt op voorhand
demonne en edje 350,
heb hier een scenic met hetzelfde probleem.
Hebben jullie daar een oplossing voor gevonden.
Zo ja, graag een antwoord.
Dank bij voorbaat.
Kefster,
Het is inderdaad opgelost,zowel bij edje 350 als bij mij was het de brandstofpomp,deze zit wel in de brandstofleiding achter het rechter voorwiel
cilindervormig 4cm doormeter en 10cm lang,het is wat prutswerk maar het lukt wel,
Grt demonne
heb hetzelfde voor, pomp ook al vervangen, geen foutcodes. maar soms start hij en soms weer niet.
kabelboom bijna volledig open gehad, geen resultaat.
iemand een gedacht?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar