Renault Clio: startprobleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Ik heb een renault clio binnengekregen die er onder het rijden mee is gestopt,en niet meer wil starten.Auto heeft 38000 km gelopen.Uitgelezen en gaf een foutcode op maassasluiting van de fan.,die er ook niet uit gaat.Aangezien bij deze autos de bdp-sensor en de stekker vaak problemen geven heb ik deze vervangen door een nieuwe.Je kunt er zeer slecht bij omdat het automaat is.Echter geen resultaat.Nu valt mij op dat hij als atmosferische druk in inlaatspruitstuk aangeeft 9846 mBar.Dit lijkt mij absurd hoog.Zou dit de oorzaak van het niet starten kunnen zijn?Aangezien het zaterdagmiddag is,en ik op het platteland in Frankrijk kan ik maandag pas achter een andere map-sensor aan Iemand dit probleem eerder meegemaakt?Alvast bedankt voor het meedenken.De startonderbreking gaat er naar mijn idee goed af,en er zijn geen zekeringen kapot.

bieuwke

Geplaatst door bieuwke (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Unikneet (0) PRO, 10 jaar geleden

Ligt er niet ergens een vacuüm slang af. Zon hoge druk is bijna gelijk aan de buitenluchtdruk.

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

nee,heb ik gecontroleerd,en de buitendruk was op dat moment 1003 mBar.

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

Jammer dat er nooit meer een reactie is gekomen op het probleem met deze clio!Er zal weinig anders opzitten om hem maar naar de sloop af te voeren aangezien geen van mijn collegas zowel hier in Frankrijk als in Nederland enig idee hebben wat het is!

Unikneet (0) PRO, 10 jaar geleden

Misschien kan topic toch nog nieuw leven ingeblazen worden als je er nog zin in hebt. Zou anders wel zonde zijn van het wagentje. Hoewel volgens km-stand een echt boodschappenwagentje, wil dat nog niets zeggen.

Deze eigenlijk helemaal uit het oog verloren destijds. Zie nu ook dat ik er een komma naast zat door te vlug lezen, (uitgelezen) 9846 mBar idd. absurd hoog. Zo hoog ligt niet eens in het bereik van de MAP sensor of wat je normaal uit zou lezen.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt zo'n waarde bij deze. Dus ik vraag me af waarmee je uitgelezen hebt, dat lijkt duidelijk een foutieve waarde. De sensor gaat maar tot iets boven omgevingsdruk oftewel 5volt. Op de 3 draden MAP stekker 5v voeding en massa aanwezig en wat meet je aan de signaaldraad? Ongeveer 4,3v met alleen contact aan?

Wat heb je verder nog ondernomen kwa tests/metingen? Al wel vastgesteld wat je mist, brandstof en/of vonk, of compressie/timing? Slaat hij wel op aan op remmenreiniger/starpilot? Krukassignaal idd verdacht en zoveel van deze vervangen dat ik het niet meer kan tellen, maar toch niet de draden verkeerd om aangesloten?

marcel7031 (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je idd 5V op je systeem? Anders meten of je constant spanning op nr 30 van je ECU stekker hebt?
Tikken de injectoren als je start? ECU zekering ok en staat er spanning op?Timing ok? Benzinepomp uitgevallen?
Zonder MAP moet de motor het gewoon doen hoor. Wat voor waarde je meet.
BDP sensor had je gewoon kunnen meten.
Gaan we het opgeven?

jan4911 (0) PRO, 10 jaar geleden

relais in relais kast LV ??

bieuwke (0) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken!Auto naar sloop afgevoerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.