close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: condensor stuk

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci

Hallo,

De condensor van mijn clio blijkt te lekken. Nu blijkt dit een multi-exchanger te zijn dus condensor en radiateur aan een.
Is het mogelijk de condenser van de radiator te scheiden en dan een goedkope (Renault) condenser er weer aan te zetten?
De multi vervangen is namelijk erg duur, al gauw een paar honderd euro.
Tenminste ik heb geen goedkope gevonden bij het afstruinen van internet.

Of is het mogelijk de condensor te repareren? Alu lassen lijkt me bijna niet te doen maar je weet nooit.

Met vriendelijke groet
Sander

Geplaatst door

sanderson (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alu kan je solderen. En de gesoldeerde plek is daarna sterker dan origineel. Tevens heeft het soldeer de eigenschap om gaten te overbruggen van plaats erin te trekken.

Safrane10698 0

11 jaar

Oke dat zou heel mooi zijn. Nu een garage vinden met een professionele lasser.
Bedankt!

sanderson 0

11 jaar

Ligt er natuurlijk wel aan waar hij lek is , bij een beugel of dik stuk geen probleem , is hij lek in het blok , meestal op meerdere plaatsen dan , geef ik je weinig kans op een goede afloop.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

In een.koelrip is ook.geen.probleem.hoor. En het is een.soldeer techniek. Google maar eens op aluminium solderen of kijk op youtube

Safrane10698 0

11 jaar

Safrane in zover ben ik het met je eens , maar een goed geoxideerde en voorzien van 20 ? slechte plekken geef ik geen kans , las zelf ook aluminium vandaar.
Geeft uiteindelijk niet het gewenste resultaat voor de klant.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Begin dat lek maar ééns te lassen, is zo dun dat de lamellen kapot gaan.

TheoStek 0
badge

11 jaar

@kaleido mee eens. Gaat meer om een dikke steenslag op een plaats. Een vergiet moet je weggooien.

@Theo En nogmaals het is geen lassen maar solderen. Dus originele aluminium smelt niet

Safrane10698 0

11 jaar

Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad ' is erg moeilijk te lassen. Dit onderdeel bied enkel renault aan. Bij de nieuwe clio's is dit gescheiden. 700 euro vr het onderdeel mag je verwachten. Daarna een racefilter plaatsen aan de bumper om opnieuw dit voorval opnieuw te voorkomen en vermijden dicht achter vrachtwagens rijden.

modusdriver 0

11 jaar

Mensen, lees nu toch eens wat Sebastiaan schrijft: Hij bedoeld SOLDEREN, niet lassen. Bij lassen smelt je het moedermateriaal om, en voegt een beetje materiaal toe zodat alles in elkaar smelt. Bij solderen smelt het aluminium niet, maar wordt er soldeer gebruikt om de verbinding tussen verschillende delen tot stand te brengen. Radiateuren worden altijd gesoldeerd.

RPJdeWeert 0

11 jaar

Dankje Rob, er zijn gelukkig nog mensen die het verschil weten.

Safrane10698 0

11 jaar

Uiteindelijk niet gerepareerd maar een nieuw onderdeel van Renault of een van de sloop, ik schrijf dit in 2017 en mn geheugen is niet al te best meer.

sanderson 0

7 jaar

Aldus.

sanderson 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.