Hallo,
ik heb een Renault Clio II uit 2000. Heb sinds kort startproblemen met m'n auto. Van de zomer had ik al problemen met starten, startonderbreker gaf problemen, maar die is vervangen en uitgeprogrammeerd, dus dat is verholpen, ook de BDP sensor is vervangen. Helaas heb ik nu weer problemen met starten, in de ochtend start hij heel slecht, na tig keer proberen slaat hij soms aan. De accu is goed, en hij draait wel rond, maar start gewoon heel moeilijk. Als hij het doet hij loopt verder goed, maar als ik hem stilzet en hem gelijk wil weer starten vertikt hij het weer. Als ik paar uur wacht dan start hij soms in 1 x en loopt dan weer prima. Als ik de auto in de middag pas nodig heb start hij soms weer gelijk in 1 x (zou vocht kunnen als ik hem 's ochtends wil starten?)
Ik word er helemaal gek van, erg vervelend. Heeft iemand dit ook gehad of iemand een idee wat het zou kunnen zijn??
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al gekeken wat er dan niet is benzine of vonk of beide niet ?
@kaleido 1 nou, ik heb er niet zoveel verstand van, maar heb iemand die de auto checkt, hij heeft alles nagekeken, ook de kabels enzo. Bij hem gaf de auto geen problemen met starten. Hij heeft me wat tips gegeven om op te letten met starten en dat ga ik dan maar eens proberen (geen gas geven met starten, en als ik sleutel in contact steek om te starten hoor je een soort van pompje heel zacht en dan start hij wel) Dus daar let ik maar even op dan, want verder is het voor zn leeftijd nog een prima autootje, maar bedankt in ieder geval.
6 jaar
Dat klinkt alsof je benzinepomp slecht is, of dat er een benzineleiding/filter/tank vervuild/verstopt is.
6 jaar
Onder de motorkap zit in de zekeringkast het relais voor de brandstofomp , klein zwart relais , die gaan ook nog wel eens ter ziele.
bedankt voor de tips! maar dit is nagekeken. hij staat weer bij de man die hem voor me nakijkt. hij start nu helemaal niet meer. hij heeft bobine vervangen maar geen resultaat. nu is van de zomer mn ecu vervangen en uitgeleerd en toen knipperde de startvergrendeling, ook als ik hem startte. maar hij ging steeds slechter starten, was soms kwartier bezig maar kreeg hem nog wel aan de praat. Nu dus helaas start hij helemaal niet meer. wat mij opviel is dat de laatste tijd het lampje na het starten niet meer knipperde maar constant rood brandde. kan de ecu mss weer actief geworden zijn? mn deurvergrendeling deed het na tijd ook niet meer. hoop dat iemand nog wat tips heeft, want zit nu zonder auto en heb helaas geen centjes om op moment een andere aan te schaffen. alvast bedankt!
5 jaar
De startonderbreking en de deurvergrendeling zijn twee aparte dingen:
- de startonderbreking werkt met een uitleesring, maar dat is uitgeprogrammeerd (slechte oplossing).
- de centrale vergrendeling (CV) werkt met de batterij in de sleutel.
De meeste auto's kunnen met een knop van binnen ook de CV bedienen. Werkt dat nog wel op alle sloten?
Als dat ook niet meer werkt, is het CV systeem ergens kapot.
Als dat wel werkt (met de knop), maar niet met de sleutel, is meestal de batterij in de sleutel kapot of de schakelaar van de CV in de sleutel kapot. Ook dat laatste is eenvoudig te repareren.
Heb je geen tweede sleutel waarmee je kan checken of het aan de sleutel ligt?
En aangezien de CV is uitgeprogrammeerd, kan je aan de status van het knipperlampje niet betrouwbaar meer zien of de startblokkering is vrijgegeven of niet, dus je vraag kan niet van hier af worden beantwoord.
5 jaar
ik hoop dat iemand kan helpen! auto staat nu bij iemand die hem nakijkt. Als auto binnen staat start hij probleemloos, als hij hem buiten zet start hij niet. Kan het vochtprobleem zijn? Iemand ervaring mee? hij gaat weer verder zoeken, maar advies zou mooi zijn want heb geen auto nu!! alvast bedankt
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar