Renault [Safrane 2.2VI 1993]: Startproblemen

Bouwjaar: 1993

Ik ben de trotse bezitter van een Renault Safrane 2.2 uit 1993. Ik rijdt de wagen al een jaar of 4 met veel plezier. Echter de laatste maanden wil de wagen erg slecht starten, bij een koude motor. als hij een maal warm is dan loopt hij als een zonnetje. We hebben alle sensoren, inclusief de computer en de brandstofpomp en filter al uitgewisseld, echter zonder resultaat. Ook bij de garage is de computer uitgelezen en zijn er geen fouten geconstateerd.Asl ik de wagen start moet dit een keer of wat gebeuren voor dat hij aanslaat en dan moet ik hem twee minuten op 2000 toeren houden, om vervolgens hakkelend weg te rijden. Als de motor warm is loopt hij normaal ook stationair. Wel houdt hij af en toe een klein beetje in tijdens het rijden, maar dat is vrijwel metteen weg. Voor dat deze klachten kwamen was er niets aan de hand, sleutel omdraaien en starten. Hij is dit spontaan gaan doen.

Naar de garage brengen durf ik niet ivm de hoge kosten voor onderzoek (bij het uitlezen was men ervan overtuigd dat de verdeelkap de oorzaak was, men vroeg hier ¤250,00 voor. Ik heb hem zelf vervangen voor ¤ 18.00, maar zoals ik al aangaf dit was niet het probleem)

graag uw advies, HELP

TV

Geplaatst door TV (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Safrane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Eelco2633 (0), 18 jaar geleden

Het klinkt een beetje als de automatische shoke ofzo...
heb je alle contacten en de massa ook al schoongemaakt?

Misschien hebben ze een antwoord voor je op www.renaultforum.nl

TV (0), 18 jaar geleden

Geen enkel antwoord is raar, we hebben tenslotte een probleem niet? De automatische shoke is ook al uitgewisseld emt een goed werkende versie.

ksie (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk dat er toch een water temp sensor defect is die de computer de motortemp moet doorgeven.Dit is meestal een vierkante sensor die in de cilinderkop zit. De kleur van de sensor is meestal wit.

leo6506 (0) PRO, 18 jaar geleden

ik Zou voor de zekerheid de bougiekabels doormeten met een ohm meter en vergelijken met elkaar bij te grote verschillen vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.