close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 0: startproblemen bij koude motor en onregelmatig stationair toeren

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TD

Startproblemen met renault F8Q motor.
Bij koude levert de eerste startpoging meestal niets op.
Bij de 2de poging start de motor vrijwel meteen, maar walt deze terug stil na enkele sec., of blijft deze draaien, maar zeer onregelmatig.
Heb al geprobeerd terwijl gas te geven, maar haalt niets uit.
Na de 3de maal starten blijft deze draaien.
Er is geen abnormale rookontwikkeling merkbaar.
Een bijkomend probleem is dat de motor, koud of warm, af en toe last heeft van een onregelmatig stationair toerental (tss 1100 en 600 tr/min.).
Gloeibougies zijn reeds getest, allen OK (bedrading per bougie afgekoppeld en met lamp getest tussen + pool v accu en bougie; lamp brandt = OK).

Bij sleutel in contactstand (voorgloeien) tikt de vervroegingsklep vrij hard totdat het voorgloeilampje dooft, iets wat mij eerder voor deze problemen nooit was opgevallen.
Tijdens het draaien van de motor tikt deze klep nog steeds, maar door het motorgeluid valt dit niet echt op.
Bij het afkoppelen van de bedrading van deze klep stop het getik uiteraard en begint de motor harder te 'ratelen' (typisch renault Diesel geluid).
Heb deze klep vervangen, maar de problemen blijven dezelfde.

Het betreft hier een LUCAS injectiepomp. Zijn normaal gezien alle vervroegingskleppen voor dit type pomp dezelfde of bestaan er verschillende typen?
of ben ik gewoon compleet fout aan het zoeken?

Geplaatst door

Mark26 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als de vervroegingsklep tikt dan werkt ze normaal! je moet je pas zorgen maken als je ze niet hoort. bij vervangen goed opletten dat je het zeefje er mee uithaalt en het nieuwe wat bij de klep zit er schoon insteekt.
zijn de retourleidingen (rubber met tekstiel omwikkeld)van je injecteurs niet vochtig?

patvdr 0
badge

17 jaar

[quote=patvdr]als de vervroegingsklep tikt dan werkt ze normaal! je moet je pas zorgen maken als je ze niet hoort. bij vervangen goed opletten dat je het zeefje er mee uithaalt en het nieuwe wat bij de klep zit er schoon insteekt.
zijn de retourleidingen (rubber met tekstiel omwikkeld)van je injecteurs niet vochtig?[/quote]
Bij de nieuwe klep zat geen zeefje (op de kop van de klep) bij, dus heb het oude proper gemaakt en teruggeplaatst. Bij de nieuwe zat er wel een soort zeef rond het lijf van de klep, wat niet bij de oude het geval was.

Heb intussen de retourleiding nagekeken, maar deze zijn droog...

Moest er nog iemand nog op zoek zijn naar een vervroegingsklep, ik heb dus nog een over... ;-)

verder nog ideën?

Mark26 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.