Renault Laguna: stationair lopen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: F3p

Mijn moter blijft na het starten 1500 tot 2000 toeren lopen. Er is een koprevisie uitgevoerd, alle pakkingen zijn vervangen en op lekkage getest, geen vacuumlek. Andere stappenmoter geplaatst en het probleem blijft het zelfde. Zodra de stekker(van de stappenmoter) er vanaf gehaald wordt loopt hij wel na behoren. Auto heeft meerdere backfire,s gehad in het verleden. Wie heeft er nog een idee wat dit kan wezen. Laguna 2.0 ltr automaat 8 klepper.

Bep

Geplaatst door Bep (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

AS1 (115), 17 jaar geleden

Heb je dit probleem op benzine of op gas?

Bep (0), 17 jaar geleden

Zowel op gas als benzine

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk dat stappenmotor of niet goed meer functioneerd, of de aansturing daarvan niet goed is. Maar begrijp ik het goed, is het gekomen na de klep revisie??? Denk namelijk dan eerder dat je inlaat/uitlaat spruitstuk niet aanligt. Wij kunnen deze blokkies wel dromen zo vaak hebben we deze koppies inmiddels gereviseerd, en denk er goed om! De oude spruitstukpakking vervangen of v.v. een laagje speciale kit. Doe je dit niet dan trekt ie valse lucht en zal ie stationair draaien als een natte dweil. Maar dat zullen ze toch wel weten.....?
Er zou ook nog een vacuumslangetje af kunnen liggen door de vele bf die je gehad hebt. Is vlot achter te komen. Busje remreiniger en laten lopen en spuiten maar over alle delen die met het inlaat traject hebben te maken.
Bij lekkage moet het toerental veranderen, zoniet dan is je stappenmotor cq de aansturing overleden.

Sytze

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Misschien ook lambdasonde overleden ???? Zou hem eens meten op de juiste waarden.

Groeten Marcel

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Kan altijd, maar betwijfel het, omdat ie op een noodprogramma ook nog wel op alles 4 loopt.

Sytze

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

klopt, maar neemt het management tijdens noodloop wel de lambdawaarden mee ????

Groeten Marcel

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Als die geleverd worden wel, maar dat is dan juist de manko die er scheelt, dus nee, er wordt gekozen uit een van tevoren gemaakt kenveld die het meest overeenkomen met de uitslagen van de parameters die nog wel werken.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

oke, ik dacht dat enkel het gasklepsignaal en bdp signaal dan de motro draaiende hielden, en dat er dus, vanwege de noodloop) geen lambdawaarden worden meegenomen. Vandaar, dacht ik, dat een motor in noodloop veel meer verbruikt, om de zaak draaiend te houden, milieu is dan even van ondergeschikt belang.

Maar zo zie je, nooit te oud om te leren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.