auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Tik in cilinderkop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCI F9Q-750

Hallo,

Wij hebben een Laguna 19 DCI 2001 binnen gekregen waarvan de turbo stuk was gegaan.
De motor heeft op zijn eigen olie lopen draaien nadat contact was uitgezet.
We hebben de turbo vervangen en olie en oliefilter vervangen. en alles bekeken.

Toen starten en rijden. Motorinspuitsysteem gaf storing. Cilinder bankstoring 1. Toen ook geen vermogen meer
vanaf 1500 toeren tot +/- 3000 toeren, daarboven ging hij weer. Alleen zit er ook een hele harde tik
in de motor, lijkt vanaf cilinderkop te komen.
We willen volgende week beginnen met motor uit elkaar te halen, maar ik heb een vermoeden dat er
iets niet goed in orde is met de verstuivers. Wie heeft hier vaker mee te maken gehad???

Gr.
Johan

Geplaatst door

Hoexum (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb zelfde op espace gehad.
vermogenverlies zat uiteindelijk in egr klep die een halve mm open bleef staan.
motor geeft nu weer vermogen, maar getik is er in gebleven (nu al 5000km)
ik denk dat er een schilfertje metaal van turboschoepen mee in cylinder geraakt is en op piston ligt.
sowieso bij vervanging turbo altijd alles vervangen(leidingen,oliekanaal,intercooler...)om te vermijden dat turbo weer stuk gaat door achtergebleven afval.

patvdr 0
badge

17 jaar

nog even dit: om injecteurs te controleren kan je natuurlijk ff voor je begint motor te demonteren retouropbrengst meten. ALs je dan toch aan het meten bent ook de compressie . Want wie zei ook weer :meten is weten....

patvdr 0
badge

17 jaar

Nou we zijn lekker bezig geweest en we hebben het gevonden.

Er zit geen drijfstanglager van de 1e cilinder meer in, helemaal opgevreten.

Dus in ieder geval bedankt voor de tips.

Hoexum 0
badge

17 jaar

Hoe zag de rest van het blok er dan van binnen uit? Heeft dat blok gedraaid op z'n eigen olie totdat ie op was?

sgm 0

17 jaar

Juist, toen ie ging olie meer had was ie gestopt.
Vervangen jullie ook altijd de intercooler met turboslangen??? en natuurlijk de olieleidingen!!

Hoexum 0
badge

17 jaar

niet twijfelen! altijd alles vervangen als turbo mechanische schade heeft

patvdr 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.