Na kleppen stellen,andere injectors,schoonmaken gasklephuis,loopt motor zowel op benzine als lpg te hoog toerental.
Andere rekeneenheid,luchtregelschuif,Map-sensor beproefd.
Luchtslangen gecontroleerd,elektr. bedrading gecontroleerd.
Alles gecheckt op verpakkingen.
Bij dealer aan testkast XR 25 getest, geen afwijkingen
gevonden.
Blijft stationair te hoog lopen.
Wie heeft er nog een suggestie? Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de temperatuursensor voor de ECU ook gemeten ?
controleer of hij geen valse lucht zuigt bij de pakking van het inlaat spruitstuk of bij de egr klep hebben ze veel last van gehad
Willy Meys en Abc Bernards bedankt voor jullie reactie.
Helaas zijn de door jullie genoemde eventuele oorzaken niet aan de orde. Desondanks loopt motor nog steeds te hoog.
Het vacuum is bij dit nu hoge toerental is goed. Als ik hand voor aanzuig van luchtfilter houd, dan wordt de rubber aanzuigbuis in elkaar gezogen.
Bij losnemen slang luchtregelschuif blijft hoog toerental. geen enkele reactie op benzine of LPG. Is vreemd want lijkt ondanks metingen aan testkast en vervangen van luchtregelschuif niet te werken.Het lijkt mij een proportionele regelklep echter ik beschik helaas niet over de specificaties van de electrische aansturing van de luchtregelschuif.
De regelkleppen in het gasklephuis hebben in de gas los stand een spleetje van ca. 0,15-0,2 mm.
Ik blijf puzzelen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 21 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar